Avatar billede profix Nybegynder
27. januar 2002 - 20:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs hacking ? Detektion ?

Tåstrup den 27. Januar 2002

Jeg mistænker nogen for at hacke mig fra et nærliggende rum.

Er det muligt trådløst ?

Jeg har en compaq presario 1200 XL 406 (BÆRBAR).

Hvordan detekterer man dette ?

Hvordan forhindrer man dette ?

På forhånd tak

MVH

I.F. Olsen
protax@comaqnet.dk
protax@mail.dk
Avatar billede maxium Novice
27. januar 2002 - 20:44 #1
1: ja
2: ???
3: norton internet security
Avatar billede madskp Nybegynder
27. januar 2002 - 20:53 #2
Det kræver jo minimum at du har en trådløs netværksforbindelse har du det?? DU kan jo evt installere en firewall!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2002 - 21:41 #3
Trådløse forbindelser er noget snavs i sikkerhedsøjemed. De er meget lette at opfange, du har stortset uhindret adgang til det trådløse netværk, hvis der ikke anvendes kryptering på netværksforbindelserne,.

Dedektering afhænger af hvad der gøres mod dig, hvis der kun opsamles data, er det meget svært at dedektere (det kan dog lade sig gøre, men så skal du være i statens tjeneste for ikke at begå ulovligheder). Hvis dem der "hacker# dig, er aktive på dit net er der en anden sag, så skal du have et professionelt intrution detection system i drift.

Hvis du vil forhindre dette, skal du arbejde i totalt afskærmet miljø, sekv meget kraftige kryptering kan jo crackes, hvis man vil.

Generelt er cluet, Hvis du er interesseret i sikkerhed, er trådløst udstyr(herunder også trådløse keyboards) ikke en option.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2002 - 21:44 #4
Lige et lille pip. En firewall vil hverken gøre fra eller til, Hvis de hacker dit trådløse netværk, er de jo allerede inde bag firewallen
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. januar 2002 - 21:52 #5
Du behøver ikke særligt avanceret udstyr til at afsløre om der kommer nye noder til på dit trådløse netværk.
Du skal bare checke for nye noder i nettet. vordan du gør afhænger lidt af hvilket system du bruger, men arp watch er et godt udgangs punkt.

LuF
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. januar 2002 - 09:45 #6
Hvis I læser her: http://www.eksperten.dk/spm/164505
Så vil I se, at han/hun ikke har et trådløst netværk...

Hvis du ikke har et trådløst netværk er det kun dine tastatur tryk, der kan hackes (hvis du har trådløst tastatur...) Men det er langt fra det letteste at gøre, så jeg tror sq ikke, at du bliver hacker trådløst!!

/J
Avatar billede profix Nybegynder
28. januar 2002 - 12:21 #7
"Dedektering afhænger af hvad der gøres mod dig, hvis der kun opsamles data, er det meget svært at dedektere (det kan dog lade sig gøre, men så skal du være i statens tjeneste for ikke at begå ulovligheder). "

1. Det kan da ikke være ulovligt at detekterer at man bliver hacket.

2. Hvordan kan det lade sig gøre.

"Hvis du vil forhindre dette, skal du arbejde i totalt afskærmet miljø, selv meget kraftige kryptering kan jo crackes, hvis man vil."

3. Hvordan skaber man sådan et miljø - links ? Tips ?

4. jeg har ikke trådløst udstyr.
Avatar billede profix Nybegynder
28. januar 2002 - 12:53 #8
Vedr. mus/skærm :

Jeg har følgende oplysninger om TOUCH-PAD på den bærebare :

Synaptics Touchpad Properties - Version 5.0.80.20 20 Juni 2000
Synaptics Touchpad V. 4.6 on PS/2 Port

Jeg har følgende oplysninger om SKÆRMEN (FLAT) på den bærebare :

Producent : Trident Microsystems
Chip-type : Cyberblade i1
DAC-type  : Trident-Built-IN
Hukommelse: 8MB
Funktioner: DirectDRAW 1.00
Softwareversion: 6.50.5495-72.77ICD

Kan der opsamles data  derfra ?

På forhånd tak !