Avatar billede rocekiller Nybegynder
27. januar 2002 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farver i screen

Jeg har her på det seneste rodet lidt med screen, og syntes godt om det. Men når jeg kører mc er der ingen farver, hverken lokalt eller via ssh. For det meste er der farver fx. når jeg laver en ls, men også disse forsvinder sommetider. Hvordan kan jeg få farverne "tilbage"?
Avatar billede peter_m Nybegynder
28. januar 2002 - 09:03 #1
Prøv at se om du ikke har et alias med ls hvor der indgår color som parameter.

f.eks hvis man har farver og udføre en ls over i more så forsvinder farverne da disse ikke pipes med over.

eller de er hvad jeg har oplevet.
Avatar billede rocekiller Nybegynder
28. januar 2002 - 09:21 #2
Det er jeg klar over, og det har jeg også. Men mit problem er stadig at jeg gerne vil have farver i mc når jeg kører denne under screen.
Avatar billede rocekiller Nybegynder
11. marts 2002 - 09:40 #3
Åbenbart ingen der forstår det spørgsmål.
Avatar billede netsarc Nybegynder
13. august 2002 - 11:58 #4
Prøv at skrive mc -c så tror jeg du får farver på.. virker for mig :-)