Avatar billede gim Nybegynder
27. januar 2002 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor Statisk IP

Hvorfor tildeler man statiske IP adresser til servere, routhere, switche mm.????
Avatar billede agony Nybegynder
27. januar 2002 - 13:12 #1
så man ved hvad IP den har
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
27. januar 2002 - 13:13 #2
hvis en server havde dynamisk ip ville den jo skifte og så ville man aldrig vide hvor man havde den :)
du kan jo se ip som adressen på fx dig... skifter du adresse hele tiden kan man jo ikke få fat i dig/finde dig
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
27. januar 2002 - 13:48 #3
takker for points
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. januar 2002 - 16:04 #4
Servere, routere og seitche er faste elementer i et netværk... klienter bliver jo tændt og slukket og er derved ikke faste.

Desuden, så hvis du til alle klienterne skal have defineret en DNS server, default gateway og sådan noget, så går det jo ikke at disse skifter adresse en gang imellem.