Avatar billede jlj Nybegynder
10. juni 1999 - 09:23 Der er 23 kommentarer

Delete-tast i Word

Jeg kører Word 97, men har det problem, at når jeg bruger Delete-tasten i Åbn- eller Gem-billedet, slettes den markerede fil uden varsel.
Jeg ville gerne have den til at spørge først, da jeg ind imellem kommer til at trykke på Delete ved et uheld.
Har nogen samme problem?
Avatar billede fss Nybegynder
10. juni 1999 - 09:35 #1
Ingen idéer lige nu, men hvorfor skulle man komme til at trykke på Delite ved et uheld når man er i Åbn/Gem?
Avatar billede jlj Nybegynder
10. juni 1999 - 09:46 #2
Hvis jeg vidste det, ville det jo ikke være et uheld!
Avatar billede smolf Nybegynder
10. juni 1999 - 09:53 #3
Ellers kan det hentes i skraldespanden - hvis den er disablet kan du tage enskaber og så slå den til :O)
Avatar billede jlj Nybegynder
10. juni 1999 - 10:33 #4
Det kan desværre ikke hentes i skraldespanden, når det drejer sig om et netværksdrev.
Avatar billede smolf Nybegynder
10. juni 1999 - 10:49 #5
Prøv at kigge únder indstillinger og så gem - der er muligheder for at kigge på forskellige indstillinger
Avatar billede jlj Nybegynder
10. juni 1999 - 11:27 #6
Ja, men der er ikke rigtig mulighed for at vælge advarsel før slet.
Avatar billede smolf Nybegynder
10. juni 1999 - 11:47 #7
så er der kun kontrolpanelet tilbage - ved bar ikke hvad du skal se under !
Avatar billede s Nybegynder
14. juni 1999 - 16:38 #8
Tag egenskaber for parpirkurv på skrivebordet. Herunder kan du sætte hak i "Bekræftelse ved sletning"...
Håber det virker

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede jlj Nybegynder
15. juni 1999 - 08:06 #9
Der er allerede hak i!
Avatar billede stcl Nybegynder
16. juni 1999 - 10:01 #10
I egenskaber for parpirkurv skal der være hak ved "Bekræftelse ved sletning og ikke hak ved "Filerne skal ikke flyttes til papirkurven. De skal fjernes med det samme, når de slettes"
Avatar billede jlj Nybegynder
16. juni 1999 - 10:19 #11
Begge disse ting er opfyldt.
Avatar billede stcl Nybegynder
16. juni 1999 - 10:49 #12
Hvis du bruger musen så kan du ikke kommer til at trykke på Delete mens du åbn/gem!!
Avatar billede jlj Nybegynder
16. juni 1999 - 11:00 #13
Der findes mange gode omveje, men det er nu altid rarest at blive advaret, inden man sletter en fil.
I øvrigt har jeg altid været en tastatur-freak!
Avatar billede jefa Nybegynder
06. juli 1999 - 21:27 #14
Hvad med om du fik word til automatisk at oprette en sikkerhedskopi.

MVh
Jefa
Avatar billede jlj Nybegynder
19. juli 1999 - 08:38 #15
Word laver allerede en sikkerhedskopi, men det løser ikke rigtig problemet. Alle sikkerhedskopier ældre end en vis dato bliver slettet, da disken ellers bliver overfyldt.
Avatar billede cest Nybegynder
09. august 1999 - 11:10 #16
Jeg kan ikke få den til at slette en fil uden at spørge mig først. Læg dog Office 2000 ind, så er der ingen problemer
Avatar billede jlj Nybegynder
12. august 1999 - 11:56 #17
Ja, men nu sidder jeg jo på et netværk og kan ikke helt selv bestemme.
Avatar billede lars459 Nybegynder
14. august 1999 - 00:23 #18
Det kan ikke lade sig gøre at få word97 til at spørge om man er sikker.
Muligvis kan man bruge VBA for at få word til at spørge.
Avatar billede lars459 Nybegynder
14. august 1999 - 00:25 #19
Og man kan ikke hente filen i skraldespanden.
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
21. september 1999 - 11:55 #20
Den nemmeste måde er at installeret Word igen......
Jeg har hørt om problemet før, der var kun den ovenstående måde at gøre det på!
Avatar billede dana Nybegynder
02. september 2000 - 18:40 #21
Hvis du er på netværk og dokumentet er lavet siden sidste filserverbackup, så må du kunne redde den der. Med mindre det selvfølgelig er så gammelt et dokument, så backup\'pen på serveren er overskrevet flere gange. Hvis det kun er et par dage gammelt, så skulle du dog stadig kunne redde det i din Windows/Temp mappen (hvis dit system ellers er sat op til at kunne gøre dette). Hvis du vil være på den sikre side, så lav  backup på en diskette. Ellers så hold fingrene væk fra Delete tasten ;)

Mvh Dana :)
Avatar billede jlj Nybegynder
04. september 2000 - 08:28 #22
Det er rigtigt, at filen kan reddes fra en backup, og det er også sket nogle gange. Hvad jeg imidlertid gerne ville, var at få Word til at lade være med at slette uden at advare - det er jo ikke kun, når det drejer sig om filer, men hele kataloger, underkataloger osv.
Avatar billede dana Nybegynder
04. september 2000 - 16:17 #23
jlj> Den funktion findes desværre ikke.

Mvh. Dana