Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2002 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Router + ADSL + Printer + 2 PC'er

Hvordan er det smartest at forbinde en printer til et netværk med 2 computere + ADSL - forbundet med en router?

Skal printeren i den ene computer? - Hvordan kan den anden computer så udskrive??

Ved intet om netværk!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. januar 2002 - 22:15 #1
du forbinde Printeren til PC1 og installere den der.

så højre kilker du på printeren, vælger deling og deler printeren på den måde

på PC2, går du under start, printere, tilføj printer, vælg netværks printer, find printeren.. og installer den.

hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 22:17 #2
Hvis du kun skal printe, når computerene ( begge ) er tændt, kan du installere printeren i den ene og lave en printerdeling under instalation af printere = netværksprinter  ellers installér printeren i den computer der er mest tændt..
Ellers skal du have en automatisk eller manuel printer boks så kan du printe fra begge uden at den maskine printeren sidder på er tændt, men så skal du installere driverne på begge..
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
26. januar 2002 - 22:19 #3
rkhdk: Windows 2000

1003: okay, det ville nok være smartest med den printerboks... Hvor køber jeg såden en?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. januar 2002 - 22:23 #4
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. januar 2002 - 22:24 #5
du kan finde dem på www.edbpriser.dk under printer tilbehør.
det er ikke den store forskel på dem, men jeg vil anbefale en automatisk, så du ikke skal skifte hele tiden :-)
HUSK !!  hvis din printer, er med 2 vejs kommunikation, skal omskifteren understøtte dette..
God fornøjelse
Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 02:52 #6
Du kan også bruge dine penge på en printserver med 2 lpt porte, der kan sluttes direkte til dit netværk. Du er så helt uafhængig af om den ene eller anden pc er tændt når du skal skrive ud. Printservere kan du finde på www.edbpriser.dk under netværksudstyr.  Jeg glemte helt at spørge om du har en hub eller en switch??..
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. januar 2002 - 18:06 #7
print serveren er bare dyr:-(
men hvis der er meget langt mellem maskinerne, er det da en god ide:-)
Avatar billede boberger Nybegynder
27. januar 2002 - 20:56 #8
det er nu som man tager det. Du kan købe en printserver med 3 parallelporte til kr. 1295,-. Det er en Xnet model PN3000. omskifter og strøm til den maskine der ikke skal bruges koster jo også :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. februar 2002 - 14:51 #9
Takker for Pointz! ;o)