Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2002 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

PHP / Mysql

Hejsa

1. Hvilken linux er bedst til PHP webserver (Skal kunne hoste mange domain) ??

2. Hvilken linux er bedst til mysqlserver (Skal kunne hoste mange domain) ??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. januar 2002 - 22:12 #1
Der er det efter min mening ikke en linux du skal have fat i men en BSD, FreeBSD eller netBSD :)

Men hvis du vil køre linux, så Debian eller Redhat, under sidstnævnte er apache/php/mysql meget let at sætte op.

Men du skal jo lige huske at softwaren ikke gør ret meget når det er en database, der er maskinen det kommer MEGET an på.

//Anders
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. januar 2002 - 00:46 #2
det er ret ligegyldigt, hvilken linux, du vælger... i bund og grund kører de på samme kerne...
Avatar billede cipherz Nybegynder
30. januar 2002 - 12:53 #3
de koerer den samme kerne... men vil give vladimirr ret i at BSD egner sig bedre som server, hvor som jeg ser det er linux mere workstation rettet paa nogle maader.
Debian er kanon nem at saette op apt-get install apache php4 mysql-server php4-mysql og du er klar ;-) bare vent paa den henter :-)

digital regards
  Lars J.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2002 - 18:06 #4
Jeg har lige downloadet FreeBSD og Debian hvilken skal jeg prøve først på min server ???
Avatar billede cipherz Nybegynder
30. januar 2002 - 19:53 #5
det er op til dig... bsd er lidt sværere som jeg ser det men det er vel en smags sag jeg vil foreslå du læser lidt op på det først evt..

digital regards
  Lars J.