Avatar billede microsoft Nybegynder
26. januar 2002 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mail til domain'er

Jeg har to domainer der fra en ISP bliver peget ned til min egen webserver, som har en fast IP-adresse.

Domainer er oprettet med *-alias.

Kan jeg nu få lavet det sådan, at jeg kan sende mail med mine domainenavne både internt og eksternt og hvad skal der til.

Kører med Win2k Server.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. januar 2002 - 01:38 #1
Hvis det er en POP3 konto mail server .. så skal du blot i din klient angive at din afsender adresser er = bruger@domainenavne.dk

Eller har i et internt net? Eller hvad køre i med af mail server?
Avatar billede microsoft Nybegynder
27. januar 2002 - 10:23 #2
I øjeblikket ingen mailserver, men vi har lige opsat en webserver.
- På webserver hostes 2 domænenavne.

Vi vil dog gerne kunne benytte email-adresse til begge domæner, både for modtagelse til postkasse og for afsendelse af intern mail.

Jeg har en ide om vi ikke kommer uden om en Exchange server.
- Er det rigtigt?
Avatar billede boberger Nybegynder
28. januar 2002 - 00:59 #3
Nej da - der er rigtigt mange gode løsninger på markedet. Prøv f.eks. at se www.argosoft.com - her er der mulighed for flere domæner m.m.
Avatar billede microsoft Nybegynder
28. januar 2002 - 10:47 #4
Vi har 2 webdomænenavne, som begge peges ned på vores faste IP-adresse, med hver deres individuelle *-alias og MX-record.

Begge webdomænenavne hostes iøjeblikket på vores interne webserver(Win2k/IIS).

Det vi gerne ville var, at kunne benytte vores webdomænenavne til email-adresser, f.eks. navn@webdomænenavn1.dk og navn@webdomænenavn2.dk.

Vi har ca. 20 interne brugere, der skal have deres egen individuelle email-adresse med webdomænenavn1.

Vi har en samarbejdspartner, der skal have ligeså mange individuelle email-adresser med webdomænenavn2.

Hvad skal der til?

Håber det er lidt bedre forklaret.

boberger>> Jeg var lige inde og se dit link, men kan ikke rigtigt se lyset. - Den mailserver, skal vist kobles til en MailExchanger, hvad det så betyder, ved jeg ikke.
Kan den benyttes i vores situation?
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 00:34 #5
Den kan godt benyttes i Jeres situation. en "MailExchanger" er bare en server der hoster et maildomæne. Dvs. at hvis du sender en mail til enelleranden@hvemsomhelst.dk - ja så sender du til MailExchangeren hvemsomhelst.dk

Håber det hjælper dig.

Ellers må du sige til :-)
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 00:36 #6
Hmmmm.... betaler du et årligt gebyr til din ISP for den service at pege dit domæne til din IP????

Du kan eller få det helt gratis ;-)

Hvis du ikke selv er helt inde i hvordan det fungerer, ja så sig til - så skal jeg hjælpe dig igennem det.
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 00:37 #7
hovsa, der skulle have stået: Du kan ellers få det helt gratis
Avatar billede microsoft Nybegynder
30. januar 2002 - 23:06 #8
boberger>> Jeg siger mange tak for dit svar.
Jeg har været inde og kigge nærmere på www.argosoft.dk.

Jeg kan nu se, at det nok er det der skal prøves.

Vedrørende gratis DNS(redelegering), tænker du så på www.gratisdns.dk?
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 23:36 #9
yes
Avatar billede microsoft Nybegynder
14. februar 2002 - 14:10 #10
Jeg opretter et nyt spørgsmål hvis jeg får brug for mere hjælp.
Jeg vil derfor lukke nu.

Takker for hjælpen.

boberger>> Kan du ikke lige ligge et svar, så du kan få nogle point?
Avatar billede microsoft Nybegynder
18. februar 2004 - 09:14 #11
?