Avatar billede michaelprehn Nybegynder
26. januar 2002 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win95 og XP

På vore  peer-to-peer lokalnetværk med Win95 maskiner har vi nu tilkoblet en XP-maskine.
Hvordan får jeg XP-maskinen til at 'se' Win95 maskinerne (og omvendt)?
Når jeg forsøger at koble XP-maskinen på et lokalnet får jeg en diskette, der kun kører 'ned' til Win98.

nettet er forbundetvia en switch hvor der også sidder til en router med vores ADSL line. både XP maksinen  og Win95 maskinerne har forbindelse til internettet via routerne og det virker fint.

Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2002 - 18:55 #1
den skal vel bare sættes op til at få tildelt ip fra routeren. Er de ikke sådan win95 maskinerne er sat op?
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
26. januar 2002 - 19:02 #2
>> riversen
jo Win95 får deres IP fra routeren - det mener jeg ogsp XP'er en får, men mit problem er at le XP'ern fra Win95 maksinerne.
Konkret skal jeg dele en printer, der sidder på en Win95 maskine, og hente filer der ligger på et delt drev på en Win95 maskine

det plejer jeg ikek at skulel buge IP adresserne til
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2002 - 19:06 #3
xp'eren kan godt bruge lang tid før den kan se andre pc'ere

men kan xp'eren ikke se w95'erne straks?ellers kan du i start --> kør

skriv

2 \'r efter af ip-adresse...
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
12. marts 2002 - 11:04 #4
Det ser ikke ud som om der kommer et godt bud så jeg lukker