Avatar billede bertel_maigaard Nybegynder
26. januar 2002 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

java 3d

Hej alle sammen!!!
Er der nogen der kan forklare mig hvad man kan bruge java 3d til... Og om det er værd at købe en bog om, hvis der er nogen der kender en god bog om emnet vil jeg også gerne vide det... En anden ting er, hvor svært er det at bruge java 3d?? På forhånd tak...
Avatar billede kresten Nybegynder
27. januar 2002 - 21:23 #1
Jeg har kun kigget på kort på det, men det virker forholdvis nemt at bruge. Tror faktisk også der er kommet en ny version for lidt siden som rettede en masse fejl.

Hvad du kan bruge det til? eh, alt hvor du skal vise noget 3D!

Ja, det er værd at købe en bog om det, men mig bekendt findes der ikke rigtig nogle gode bøger endnu.
Avatar billede fredand Forsker
31. januar 2002 - 09:40 #2
Hello!

I have tried it out for 6 month, and a must say that it is quite OK and exciting. It is a bit tricky before you get use to the standard java 3D classes but they are quite useful. And of course this is really nice for game-programming but remember to program effective so the RAM doesn't overflow.

Java 3D at Sun also provide a tutorial in pdf, 7 chapetres a guess. That tut covers the basics and took me 4 weeks to read and understand.
They also, on the same site at sun where you can download the tut, provide a mailing list with a lot of people that likes to help you out. I guss perhaps they delivers 30-50 mails a day.

A good site is www.eyeone.no, if you become a member you can play a couple of java 3d games, my favorite is Burning metall 3D.

Best regards
Fredrik - Sweden
Avatar billede bertel_maigaard Nybegynder
03. februar 2002 - 14:34 #3
tak for hjælpen...