Avatar billede silva Nybegynder
05. maj 2000 - 13:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tid og Dato i en flash-ting-web

Er der nogen der ved om man kan synliggøre dato og tid, inde i flash movie, og evt. hvordan.
Skal man bruge et javascript eller ASP, hvordan implementerer man det ????
Avatar billede c.h. Nybegynder
05. maj 2000 - 21:43 #1
Der står om det i "Tips og triks til Macromedia Flash" til 48 kr.
Du skal lave Textfields som du via javascript kan proppe relevant tekst ind i.
Til dato kan du f.x. lave tre Text Fields og give dem hver deres navn. Via javascript kan du så ændre teksten med
MovieNavn.SetVariable('navn på textfield', 'ønsket tekst')
Dette var meget forsimplet og kun til IE. Hvis det var helt sort er det nok smartest at købe hæftet : )
Avatar billede gotcha Nybegynder
07. maj 2000 - 11:23 #2
Prøv at se på http://www.were-here.com/tutorials. Her går du ind under Intermediate, hvorefter du vil finde en glimrende tutorial, der beskriver hvordan du laver et ur i Flash vha. JavaScript.
Avatar billede gotcha Nybegynder
07. maj 2000 - 11:28 #3
Ups, den ligger under "Advanced". Her er adressen:

http://www.were-here.com/forum/tutorials/flash-clock/index.html
Avatar billede silva Nybegynder
10. maj 2000 - 09:05 #4
Tusinde tak for hjælpen....det virker fint !
Spændt på om jeg kan finde ud af det her piontsystem.......
Avatar billede silva Nybegynder
10. maj 2000 - 09:05 #5
øøhhhhh...???
Avatar billede silva Nybegynder
10. maj 2000 - 09:07 #6
hvordan acceptere,afviser jeg tidligere kommentarer....ser ud til at det kun er mine egne der kan besvares.....mærkeligt....!?!?
Avatar billede gotcha Nybegynder
10. maj 2000 - 18:14 #7
Du skal bare acceptere mit svar :)

Hvis du ønsker det, kan jeg sende dig en .fla med nogle ændringer i forhold til tutorialen nævnt foroven. Jeg skal bare lige have din adresse :)
Avatar billede silva Nybegynder
11. maj 2000 - 09:37 #8
Det lyder bare rigtig godt....Tak for det.
Her er en adresse som du kan bruge: zimzalabimz@hotmail.com
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. maj 2000 - 13:39 #9
Grunden til du kun kan acceptere dine egne er at de andre har skrevet dem som kommentare ikke som svar.
Avatar billede silva Nybegynder
22. maj 2000 - 09:04 #10
Så faldt 10 øren endelig :)