Avatar billede martin Nybegynder
05. maj 2000 - 13:26 Der er 17 kommentarer

Gem fil som .ico

Hej,

Findes der ikke en plug-in som gør at jeg kan genne mine iconer som .ico i PhotoShop?
Avatar billede azeam Nybegynder
05. maj 2000 - 14:22 #1
nej desværre. du skal bruge et icon program til at konvertere dine iconer. Lav først iconet og gem det som bmp. brug derefter et program som f.eks Microangelo.

kan hentes på
http://sunsite.auc.dk/tucows

/azeam
Avatar billede martin Nybegynder
05. maj 2000 - 15:44 #2
Jeg bruger allerede et icon program... men det må da være muligt at lave icons i PhotoShop... man kan få plug-ins til ALT andet... incl. wbmp, så det virker meget underligt at der ikke er noget til .ico
Avatar billede azeam Nybegynder
05. maj 2000 - 15:51 #3
Ja jeg ved det. Jeg har længe søgt efter et, da det ville gøremeget arbejde en del lettere. f.eks. når amn skal lave faviconet til en hjemmeside.
Avatar billede prodic Mester
06. maj 2000 - 21:23 #4
Du kan godt få et Plugin til Photoshop, som laver det til ico. men det er kun til Mac. Og der går jeg ikke ud fra at du bruger.

Men har du Mac, så er url'en her : http://www.iconfactory.com/
Avatar billede martin Nybegynder
09. maj 2000 - 14:17 #5
Jeg har desværre ikke Mac... selvom det er den bedste computer til grafik - Men med mine grafiske evner, så er der nok ikke nogen som bliver kede af det *G*
Avatar billede web-devloper Nybegynder
07. juni 2000 - 04:46 #6
DU kan lave det i photoshop og gemme det som "bmp" og når du skal lave det om så skal den bare hede "prøve.ico"

Jeg har selv lige prøvet det.

Mvh
Web-devloper
Avatar billede morrissey Nybegynder
12. juli 2000 - 11:44 #7
Jeg fattede ikke en skid af hvad WEBDEVELOPER lige sagde der!! sorry!..
Avatar billede web-devloper Nybegynder
16. juli 2000 - 02:33 #8
Hvis nu du kalder dit icon "Prøve"
og bruger "PhotoShop" så kan du gemme dit lille icon i størelse 23 x 23 og i fil format "BMP" og så på din harddisk omdøber du den bare til "Prøve.ICO" som er et icon format.
Avatar billede martin Nybegynder
16. juli 2000 - 15:57 #9
Det store spørgsmål er som om det også kommer til at virke på andre platforme, som har support af icons. Ved du med sikkerhed at .ico og .bmp er samme standart?
Avatar billede web-devloper Nybegynder
16. juli 2000 - 23:02 #10
Der er et program der har noget med 10.000 iconer.

Avatar billede web-devloper Nybegynder
16. juli 2000 - 23:33 #11
Ja det er jeg sikker på.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
18. juli 2000 - 23:33 #12
Martin hvem skal have de 30 point ???
Avatar billede msa Nybegynder
28. juli 2000 - 16:14 #13
Prøv at lav dit ikon i et hvilket som helst grafik program i den rigtige størrelse. Når du har lavet det gemmer du det som bmp fil og åbner det i ms. paint. I Paint  gemmer du det som .ico bare vælg ´gemmeformatet til bmp, men skriv .ico til efternavnet. DET VIRKER
Avatar billede janegil Nybegynder
11. september 2000 - 21:06 #14
.bmp og .ico er IKKE det samme formatet. Bl.a. kan en .ico inneholder flere alternative bilder - ulike størrelser og ulike farvepaletter. Fx. 23x32 og 16x16, begge i både 16- og 256-farvers palett.
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. november 2000 - 04:05 #15
Der er kun en vej....

Benyt programmet: Icons Control 2000  til at lave din .ico-filer...

Hent det på: http://members.aol.com/doanc/download.html

...og husk at lukke spørgsmålet... det har stået åbent siden maj
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 16:02 #16
du kan  downloade .ico photoshop plugin på http://www.telegraphics.com.au/sw/

/N
Avatar billede nicolajb Nybegynder
24. juni 2003 - 16:05 #17
og det er til windows