Avatar billede lise Nybegynder
10. juni 1999 - 06:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Email sprog

Findes der et international kendt email sprog, dvs. symboler osv. der kan udtrykke glaede, sjov, vrede etc.???

Avatar billede kurtasp Nybegynder
10. juni 1999 - 08:18 #1
Brug søgemaskinerne: f. efs. alfavista,
indtast chat-tegn, og vupti er dit problem løst.

-hilsen fra kurt
Avatar billede lise Nybegynder
10. juni 1999 - 08:36 #2
Har provet....kan ikke finde en oversigt, kan du ikke give en mere specifik adresse? - eller blot en liste? Jeg orker ikke spendere en halv time paa nettet for at finde den liste, taenkte bare det kunne vaere sjovt at bruge hvis det er nemt og hurtigt!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. juni 1999 - 09:20 #3
Er det mig som ikke helt forstår ?

Du skal bruge en liste over hva f.eks

:o)
:o||
:o(

Betyder ?????.
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 09:22 #4
Prøv hvilken som helst søgemaskine f.eks yahoo og søg på : smileys eller prøv : http://members.aol.com/bearpage/smileys.htm
Avatar billede alt-x Nybegynder
10. juni 1999 - 09:25 #5
Jeg tror du skal starte med en 'smiley' liste som nævnt ovenfor. Men ellers er der jo en del forkortelser som at ved at finde indpas ..  som stammer fra de forskellige chat-sites.
så som  LOL, ROFL, *S*, GG, *G*G*  m.v.
Disse findes under emotions på en hver velassorteret chat-site.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. juni 1999 - 09:27 #6
Okay....

Det du søger kommer meget snart på http://www.chatstuff.dk

Det er en side OM chat, dvs. også en masse smiles og chat emotes.

Så kig forbi når den kommer op :o)
Avatar billede lise Nybegynder
10. juni 1999 - 10:02 #7
alt-x: Hvad betyder disse LOL, ROFL, *S* osv.?

Jeg fandt aol's liste og det var hvad jeg ledte efter, tak til Thor1.

Chatstuff - jeg vil holde oje med din kommende site!
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 10:41 #8
dette er forkortelser :

se http://members.tripod.com/~othomsen/index3.html, som giver en fin oversigt !
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 10:42 #9
Avatar billede Dan Nim Seniormester
10. juni 1999 - 10:53 #10
lise...okay.

Du kan evt. tilmelde dig den mailingsliste på siden :o)

Ps. Du kan godt skrive æøå her inde !
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 10:54 #11
Lader til der er lidt problemer med dette site, prøv istedet :

http://www.aub.dk/~mads/Dansk/Info/IRC_forkortelser/irc_forkortelser.html
Avatar billede lise Nybegynder
10. juni 1999 - 11:51 #12
Chatstuff....
Jeg befinder mig ikke i DK og har engelsk tastatur.... saa det er ikke fordi jeg ikke vil skrive alfabetets 3 sidste bogstaver :-)
Avatar billede lise Nybegynder
10. juni 1999 - 11:53 #13
thor1...tak for hjaelpen, du skal selvfolgelig have dine points!!
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 13:38 #14
tak :-) *CYAL8R*