Avatar billede morten_01 Nybegynder
26. januar 2002 - 00:02 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ip - adresse

Jeg har af min arbejdsplads netop fået adgang til ADSL fra min bopæl. Jeg skal dog indledningsvis ændre IP-adressen på min pc og her støder jeg på problemet.

Ifølge konfigurationsdokumentet er IP adressen: XXX.XXX.XXX.XXX/30 ingen subnet maske er fastsat. Er i konfigurationsdokumentet mangelfuldt eller fortæller "/30" indirekte hvilken subnet maske, som jeg skal benytte ?

På forhånd tak
Morten

Avatar billede jtt Nybegynder
26. januar 2002 - 00:14 #1
Hej Morten

Det vil jeg mene. 255.255.255.252

mvh

JTT
Avatar billede smiske Nybegynder
26. januar 2002 - 00:23 #2
Hvilket styresystem kører du med??? Windows 2000 blandt andet, fortæller selv hvilken subnetmaske der skal til :o)

//Henrik
Avatar billede morten_01 Nybegynder
26. januar 2002 - 00:25 #3
Jeg anvender win98

PFT
MOrten
Avatar billede jtt Nybegynder
26. januar 2002 - 00:28 #4
Når han i installationsdokumenter har en /30 er jeg ikke sikker på at W2000 finder af det pr automatik. Kan desværre ikke tjekke det p.t.

en /30 er en afviger fra de "normale" subnetmasker.

mv

¨JTT