Avatar billede umbo Nybegynder
25. januar 2002 - 22:01 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Stabil CPU

Hej

Jeg skal have en s computer som bare skal stå tændt hele tiden, så jeg vil gerne have en stabil CPU. Så mit spørgsmål er, hvilken CPU er den mest stabile man overhovedet kan få?

Avatar billede japex Nybegynder
25. januar 2002 - 22:03 #1
PIC16x84 er vældig stabil - det er dog en pænt langsommelig proces at få den op at køre, med harddiske osv..

hehe sorry
Avatar billede umbo Nybegynder
25. januar 2002 - 22:05 #2
PIC16x86 ??????
Avatar billede scb Praktikant
25. januar 2002 - 22:06 #3
Det er vist ikke så meget cpu'en som operativsystemet der vil være problemet.
Men underclocker man en sådan PC vil den udvikle mindre varme, og det må betyde at det fungerer mere stabilt.
-SCB
Avatar billede umbo Nybegynder
25. januar 2002 - 22:10 #4
Nå, ja, og så skal CPU'en være stor nok til at trække Win 2000 (ved ikke lige hvor meget CPU kraft det kræver).
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
25. januar 2002 - 22:13 #5
Kender en der har købt en Pentium IIII 2.0 Ghz og underclocket den til 1,0 eller sådan noget.. Den er HERRE TOTALT MEGA FUCKING stabil :-).. Så installer Linux Eller Windows XP Proff Eller Windows 2000 Server Family Advanced server
Avatar billede umbo Nybegynder
25. januar 2002 - 22:16 #6
Zyberwizard : Tror du ikke hvis jeg køber en P4 1,5 GHz og underclocker den til 1,0 GHz at den kommer til at køre lige så "HERRE TOTALT MEGA FUCKING stabilt"

2,0 GHz'eren koster jo en bondegård.
Avatar billede coolby Nybegynder
25. januar 2002 - 22:27 #7
Køb dog en gammel pc en P2 233 Mhz og 128 ram det burde da være rigligt
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
25. januar 2002 - 22:27 #8
Har en Athlon AMD 1Ghz og bruger Amn Refrigerator til at sænke hastigheden, når den er passiv. Det nedkøler temperaturen.
Havde en bærbar før og da kunne jeg mærke temperaturforskellen på tastaturet. Da brugte jeg godt nok WinCooler, men det er nogenlunde det samme. Refrigerator laver bare en icon på processlinjen, hvor man kan se CPU'ens aktivitet.
Men hvad stabilitet angår, tror jeg også det er mere operativsystemet der afgør det og jeg har Me og der ved man jo hvor ustabilt det kan blive.
Avatar billede umbo Nybegynder
25. januar 2002 - 22:36 #9
Er en Pentium 2 da stabil?????