Avatar billede enzoenzym Nybegynder
25. januar 2002 - 16:30 Der er 3 kommentarer

Autoprint af filer i mappe

Kan nogen anbefale en metode til automatisk at printe .prn og .ps printe som  havner i en mappe? Det skal bruges i forbindelse mad andre programmer som via hotfolders behandler printdata, f.eks. farvestyring, redukton af opløsning m.m.. Disse programmer afleverer blot de behandlede filer i en udmappe, og herfra skal de printes. Det skal foregå fuldautomatisk.
Avatar billede woolbox Nybegynder
27. januar 2002 - 22:50 #1
Tjah, hvis det kan hjælpe så kan de fleste grafikprogrammer der kan åbne EPS-filer også åbne PRN og PS filer, fx Paintshop Pro - automatisk: nej, men det åbner da for nogle flere muligheder! :o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2002 - 09:58 #2
Man kunne vel via et scheduler program starte en batchfil der printer dem en gang hver time, halve time, 10. minut, eller hvad der nu er behov for.

Altså en batchfil med en gang
copy *.* >lpt1
del *.*

Jeg har ikke umiddlbart testet, men det burde jo snildt kunne lade sig gøre. Dog skal man nok vente med del *.* til man har set det køre et par gange, eller nøjes med at kopiere til et andet sted.

Scheduler programmer kan findes i bredt format på tucows.com eller download.com.
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 00:26 #3
Passiv?