Avatar billede moefelt Nybegynder
25. januar 2002 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan med .pdf

hvordan laver jeg flere sider i Illu. og så eksporte til .pdf

Mr. Moefelt
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. januar 2002 - 16:24 #1
Du kan kun lave én side ad gangen i Illustrator. Men du skal gemme hver side som .pdf og så samle siderne til et dokument i Acrobat.
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
25. januar 2002 - 16:44 #2
Tino-bh har ret. Illustrator er IKKE beregnet til at lave flere sider, men blot til at lave Illustrationer. I Photoshop kan du jo heller ikke lave flere sider.
Der er dog en måde at gøre det alligevel - omned den ikke er særlig elegant!
Du kan oprette et stort dokument, f.eks. et A2. Under File og Document Setup vælger du så Tile imageabel areal. Hvis du har valgt A4 som sideformat får du nu 4 sider når du printer.
Avatar billede spe Nybegynder
25. januar 2002 - 16:48 #3
enzoenzym har ret når det gælder print men gælder ikke hvis du vil gemme som pdf. Det bliver blot en stor A2 side.
Har du InDesign kan du hente dine illustrator sider ind, side for side og fra InDesign eksportere som en fleresidet pdf. Andre sideombrydningsprogrammer kan også klarer det på samme måde.
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
25. januar 2002 - 16:54 #4
Nej - selvfølgelig virker det ikke hvis du gemmer som PDF!!!
Man skal printe til arkiv (dvs. til en .PS og køre den igennem Acrobat Distiller - så får du flere sider
Avatar billede spe Nybegynder
25. januar 2002 - 17:04 #5
Sorry! var ikke for at fornærme dig, enzoenzym, kunne ikke læse ud af dit svar at det var det du mente.
Og har man adgang til Acrobat er det nemmeste at gøre som tino foreslår.
Mun metode er også kun nødløsning hvis man ikke direkte kan bruge Acrobat.
Avatar billede spe Nybegynder
25. januar 2002 - 17:05 #6
Mun=min
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. januar 2002 - 17:10 #7
mofelt -> Tak for point! Og bare skriv hvis der opstår nogle problemer med det! :)
Avatar billede moefelt Nybegynder
25. januar 2002 - 18:58 #8
cool - thanks everybody

Mr. Moefelt
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. januar 2002 - 20:52 #9
Hvis du har et andet ombrydningsprogram (Quark) eller i nødstilfælde WORD, kan du vælge PDF-Writeren som din printer.
Den gemmer dit printjob på skrivebordet som PDF-dokument med flere sider.

Du kan hente PDF-Writer her:

http://download.cnet.com/downloads/0-10258-100-887318.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-1.887318

hilsen: http://www.aeblenet.dk