Avatar billede japster Nybegynder
25. januar 2002 - 09:40 Der er 2 kommentarer

HJÆLP! Har flyttet mit ADSL, nu er der lyde på telefonen!

Hej...¨

Jeg skulle ha' flyttet min computer til et andet værelse end der CyberCity havde plantet et flot stik til mig. Jeg åbnede derfor dåsen, tog ledningerne, satte i en samlemuffe og har ført det 15 m. ind ved siden af. nu er der bare digitale lyde på telefonen :(

Jeg har serieforbundet det hele sådan så dele-filteret er før telefonerne. Jeg har prøvet at bytte om på polerne.

lige nu har jeg det hele parallel-forbundet, hvilket er forkert I know, men den eneste måde jeg kan bruge tlf og internet samtidig... jeg er meget desperat!!! :)

Er der eventuelt en venlig sjæl der kan tegne og fortælle det præcise diagram for opsætning af ADSL... for jeg fatter det ikke, det er jo et simpelt kredsløb.. :)
Avatar billede jtt Nybegynder
25. januar 2002 - 17:28 #1
Hej Japster

Jeg har også haft probs med TDC ADSL.

Nogle af de erfaringer jeg fik deler jeg hermed ud af. Det skal lige nævnes at jeg har ISDN ovenpå mit ADSL - d.v.s. ikke "rigtig" telefon.

Hvis du prøver at sætte telefonen direkte i telefonstikket uden ADSL er koblet til, er der så klartone ? Hvis Ja - forbindelsen er OK. Hvis Nej dit kabeltræk ikke OK.

Så kan du prøve at skille dit samlemuffehalløj igen og sætte telefon til der og kontrollere om der er klartone ? Hvis Ja - signalet ind i huset er OK. Hvis Nej - der er noget rivravruskende galt.

I testene kan du jo tage dir ADSL udstyr med og tjekke forbindelsen gennem dette.

mvh

JTT
Avatar billede japster Nybegynder
27. januar 2002 - 19:17 #2
Der er jo forbindelse igennem til telefonen, da jeg jo godt kan bruge både internet og telefon.... signalerne er bare ikke filtreret fra... nok fordi jeg ikke har samlet det hele korrekt...