Avatar billede nazhady Nybegynder
25. januar 2002 - 08:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alternativt ghost program!?

Jeg står og mangler et ghost program lidt ala Norton. I øjeblikket bruger jeg Norton, "problemet" med Norton er bare at man ik kan ghoste flere comps fra én comp, samtidig!
Og eftersom jeg ghoster 52 comps, cirka en gang om måneden, kunne det være en kæmpe tidssparer, hvis jeg ku få fat i et sådan program. Er der nogle af jer der kender et sådan program??
Det behøves ik absolut at være shareware, men det ville være et plus :o)

Let me know, peace out and happy point huntin'!
Avatar billede nico12 Nybegynder
25. januar 2002 - 08:17 #1
Powerquest har et program som hedder drive image. Lidt i lig med Ghost

http://www.powerquest.com/products/desktop.html
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 08:17 #2
Er det Ghost til at fremstille en ghost af din disk/partition, som du mangler?
Falconi
Avatar billede nico12 Nybegynder
25. januar 2002 - 08:39 #3
Hvis du er hurtig, kan du kan du købe Alt om net & Pc pro, de har en artikel om Powerquest Drive image 5.0 i januar nummeret.

Du kan også købe artiklen på itsvar.dk for 20kr.

http://www.itsvar.dk/artikler/artikel_info.asp?artikel_id=3460
Avatar billede nico12 Nybegynder
25. januar 2002 - 08:47 #4
HVilken version af ghost har du??? Hvis du køber Ghost Corporate Edition 7.5 kan du ghoste flere maskiner fra en computer.

Lidt omtale om programmet:
http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?productID=3

Prøve-version:
http://enterprisesecurity.symantec.com/Content/ProductLink.cfm?PID=na&EID=0
Avatar billede mindless Nybegynder
25. januar 2002 - 09:36 #5
ImageCast dem som oprindelig lavede Ghost ;-)
se mere på: http://www.isds.dk
Der er måske også andre tools du kan have glæde af.
Avatar billede nazhady Nybegynder
25. januar 2002 - 09:39 #6
Falconi - Ja, det er det. Jeg ska kunne lave en tro kopi af en harddisk, og ligge den over på en anden harddisk, med det samme (skal ik "opbevares"). Så compsne er fuldstændig identiske, for derefter at lave lidt om på nogle keys i regedit.
Men kender du nogle progs, som nico12 evt har "overset"? : )
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2002 - 10:20 #7
Jeg kan måske hjælpe dig, men jeg har ikke din mail-adresse. Ellers send mig en mail på: falconi@bigfoot.com
Avatar billede nico12 Nybegynder
25. januar 2002 - 14:42 #8
Nu har jeg ikke en ekstra harddisk at lege med, men får man ikke lov til at kopiere fra en harddisk til en anden i ghost(local > disk > to disk)?

Ellers så jeg lige på powerquest hjemmeside et program som de kalder for drive copy. Det var måske noget;-)

http://www.powerquest.com/drivecopy/

Ellers er der nogle forskellige programmer på www.download.com som måske er løsningen for dig.

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=drive+copy&cn=&ca=10001

Håber du finder det du søger, for nu har jeg ikke flere gode idéer!
Avatar billede nazhady Nybegynder
25. januar 2002 - 21:05 #9
Jo nico12, man kan godt lave local > disk > to disk, og osse over LAN. Men jeg ska bare kunne kopiere flere HDs over et netværk SamtidigT!
Men det ser vidst ud til at Ghost Corporate Edition 7.5 kan det... jeg går li ned og prøver.
Avatar billede nico12 Nybegynder
28. januar 2002 - 09:26 #10
Har du fundet ud af noget???
Avatar billede nazhady Nybegynder
30. januar 2002 - 17:09 #11
Ja, fandt RapiDeploy! Som er suverænt! Lige hva jeg manglede.
Det er Alitris der har lavet det, og eftersom det var dig (Nico12) der henviste mig til download.com, hvor jeg fandt links til sitet, mener jeg det er dig der har fortjent pointsne :) gratz
Avatar billede nico12 Nybegynder
31. januar 2002 - 06:51 #12
Jeg takker mange gange :-)