Avatar billede oscar Nybegynder
04. maj 2000 - 15:15 Der er 19 kommentarer

Firewall ? hvilken skal vi vælge

Vi skal have sat nogle servere op, men hvilken firewall skal vi vælge og hvad koster de. ???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
04. maj 2000 - 15:34 #1
Et godt bud hedder Linux, og prisen ?? Gratis bortset fra den maskine det skal ligge på...
Avatar billede oscar Nybegynder
04. maj 2000 - 15:38 #2
Undskyld jeg glemte at sige det skal være til NT

Og det skal heller ikke være Firewall-1....
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. maj 2000 - 15:39 #3
Jeg kan tilbyde dig at sætte en Firewall op med LINUX.
Send en mail hvis du er interesseret og jeg kan give dig et tilbud.

Avatar billede fumes Nybegynder
04. maj 2000 - 15:50 #4
WindowsNT Firewall..

Gauntlet fra NAI (Network Associates).

Den er proxybaseret og styrer for vildt !
Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 16:13 #5
Hold nu op med jeres LINUX hvis ikke han vil have det !!!!!!
Til NT vil jeg foreslå NT ProxyServer!!

Her er der en løsning hvis du kører NT5.0/Windows2000 (taget fra MS):

The New Firewall API
Another reader wrote in to report that he'd heard something about a new NT firewall API and wanted to get more details. Thanks this week to Ron Cully, Lead Product Manager for Windows Networking, who took some time out to answer the query (the words below are mostly Ron's with some paraphrasing).

Windows 2000 includes an API intended for use by firewall solutions to intercept traffic to perform inspection and filtering operations. This API runs in the kernel mode level of the OS. It allows multiple filters to hook in and intercept traffic before it passes in to the IP stack. This layer sits between the IPSec layer and the IP stack. If IPSec is active, firewalls can inspect traffic after it is decrypted and before it goes to IP as packets arrive. Firewalls can also inspect outbound traffic before it gets encrypted by IPSec. The firewall APIs are present on all flavors of Win 2000, so it will be possible to build personal firewall tools for Windows 2000 Professional as well more traditional network access control products using the Server versions. These APIs can take advantage of many of the network throughput improvements made in Win 2000 over NT 4, which has traditionally been a deciding factor for purchasers of enterprise-class firewall systems (Win 2000 Professional recently achieved a sustained 2.4 Gbps in point-to-point WAN testing conducted by the University of Washington, Nortel Networks, Microsoft, and others; this is reportedly a new industry record for a single system). Also, because the firewall hooks execute in kernel mode, performance is enhanced by eliminating context switching. This being said, packet-forwarding performance of Win 2000 in high throughput environments has not yet been tested publicly, and vendors who do not properly take advantage of these APIs may not perform as well as expected.

Avatar billede victor44 Nybegynder
04. maj 2000 - 16:17 #6
Ja hvis vi så skal se på prisen og oscar selv installerer og konfigurerer det hele:

M$ = Hardware + Software  $$$$$$$$$

LINUX = Hardware (Tja hvor meget kan det koste. :-)

Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 17:02 #7
Ja men Oscar vil sq ikke have det Linux lort :o) Og jeg forstår ham godt - selvom Linux er billigere er det stadig langsommere og 10 gange mindre brugervenligt

//Kjalle :o)
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. maj 2000 - 19:48 #8
Jeg kan lide dit provokerende indlæg :-)
Det er synd at sige det, men du har ikke ret ;-)
Avatar billede madz Nybegynder
05. maj 2000 - 08:14 #9
Hvis prisen er underordnet, er Cisco klart at anbefale evt. Cisco PIX 515. Det virker squ bare...
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 11:51 #10
Hvorfor har jeg ikke ret .... MS styrer !! MS er dyrt men kanon !! Yeps jeg kommer altid med en masse gode indlæg, til tider provokerende he he ..... :o) Men du har flere muligheder med MS du kan lave mere sikkerhed få mere support og flere progz mm. MS er klart at foretrække !!

//Kjalle :o)
Avatar billede victor44 Nybegynder
05. maj 2000 - 12:59 #11
Kommentar til Kjalle.
LINUX, nævn noget MS kan som LINUX ikke kan ;-)
Det er nemmere at lave ordentlig sikkerhed på LINUX. (Her snakker vi næsten religion og det afhænger naturligvis med hvilke briller man ser på sikkerhed.)
Supporten er klart bedre på LINUX, her taler jeg af erfaring.
Jeg har i øvrigt ikke noget imod M$, jeg ser masser af installationer og tilpasser altid mine løsninger ind i det bestående og efter mine kunders ønsker.
Jeg mener bare at i M$ fanatikere bør få øjnene op for at i kommer til at pille med kombinerede LINUX/M$ installationer i fremtiden :-)
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 14:51 #12
victor >< Uh nu skal jeg vidst til at argumentere for mine udtalelser :o) MS har en bedre understøttelse af dual-prossesorere !! NT kan håndtere flere strenge mht. RAM dvs. arb. selvfølgelig hurtigere !! Der er lavet en masse tests af Linux og Windows og det viser sig at Windows er 4 gange hurtigere som fil/printer/logon server og 2.5 gange hurtigere som WebServer !! Dette fremgår også at de tests som MS IKKE har betalt he he !!!!!

Hvad angår support så er der langt flere der har erfaring med Windows og der er derfor mere support !!

Sikkerheden ... Tjaaa der må jeg desværre gi' dig ret, men med mine briller er det klart nemmere/bedre på Windows !!

Jeg vil skam også gerne pille lidt ved Linux har faktisk allerede gjort det .....

//Kjalle :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. maj 2000 - 15:24 #13
Hov hov, NT's support for multiple processors slutter allerede ved 4, Linux kan køre med helt op til 16 processorer :o))
Og hvor du har fået de hastigheds tests fra ved jeg ikke, mine personlige erfaringer er at det eneste punkt hvor en M$ web server er hurtigere er hvis du kører med rene ASP sider!

Ok, kører du med M$ klienter er NT hurtigere som logon server og muligvis også både printer og fil server, men det kunne måske hænge sammen med at de er "bygget" til hinanden...

Ang. Support ??... prøv at tjekke sslug, DET er support der vil noget med livet!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. maj 2000 - 15:26 #14
Men hvorfor har vi egenligt den her diskution ??... allerede umiddelbart efter mit svar, fik vi afvide af oscar IKKE vil bruge en Linux løsning!
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 15:33 #15
argh ..... Hvor mange Linux freaks skal jeg diskutere med ???? Jeg er her for at hjælpe og som jeg før har skrevet er oscar interesseret i NT !!

Det er da lige meget hvad den er "bygget til" hovedsagen må være at den er hurtigere ?!?!? Ja det er også flot du kan komme med en support side ..... men hvis vi skal begynde på det vil jeg vædde med jeg kan finde flere support sider til Windows og der er tilmed flere der er uddannet i Windows !! Det kan da ikke diskuteres !!!!!

//Kjalle :o)
Avatar billede victor44 Nybegynder
05. maj 2000 - 17:20 #16
Ja ja ja nu er religions krigen næsten startet :-)

Kom igen Kjalle ;-)

Lige en til den med uddannelsen:
UNIX har et langt større erfarings grundlag da det ganske simpelt har været her længere :-)

Support sider til LINUX kunne lyde sådan her:
Når dette ikke virker så er det dette her der er galt og man løser problemet sådan her fordi ....
Support sider til M$:
Når dette ikke virker så gør sådan her, det plejer at virke for mig ....

Hvorfor diskusionen :
Fordi det er sjovt. SæFøLi
Avatar billede victor44 Nybegynder
07. maj 2000 - 00:22 #17
Avatar billede yezper Nybegynder
29. maj 2000 - 23:26 #18
Du burde tjekke www.winroute.com

Pris:
5 brugere: USD 199
10 brugere :USD 389
25 brugere: USD 549
Ubegrænset antal brugere: USD 699

Billigt og utroligt nemt at arbejde med.
Avatar billede arriva Nybegynder
01. august 2000 - 10:08 #19
Jeg ville også foreslå Winroute...
Bruger det selv, det er utrolig let at sætte op.