Avatar billede saviola Nybegynder
24. januar 2002 - 19:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Afspille avi filer på DVD afspiller

Jeg har ladet mig fortælle at man på de billige DVD afspillere kan afspille avi filer direkte fra en CD-R. Er der nogen der kender til dette fænomen ??
Og eventuelt kender en DVD afspiller som kan dette ??'
Avatar billede cholm Nybegynder
24. januar 2002 - 19:48 #1
Ninataus N-9901 kan afspille VCD/SVCD, som begrebet hedder...

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
24. januar 2002 - 19:50 #2
Filerne brændes med feks. Nero som VCD eller SVCD. Se evt. mere på www.vcdhelp.com

/cholm
Avatar billede saviola Nybegynder
24. januar 2002 - 19:57 #3
En bekendt har købt en dvd afspiller i Netto til 995,- kr. Denne afspiller (af endnu ukendt navn) kan afspille en avi- eller mpg fil direkte fra en CD-R uden at filer er konverteret til VCD og alle mulig andre formatter - derfor spørger jeg om andre også kender til dette ???
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 20:13 #4
Så skulle den have et DivX codec hardcoded ind i ROM'en, tvivler på at den har det. Men hvem ved :) Sig lige til hvis du får fundet frem til mærke/navn!
Avatar billede saviola Nybegynder
24. januar 2002 - 20:14 #5
Er det ikke rigtigt at de meget billige DVD afspillere man kan købe (til eks. 995,- kr.) har en anden indmad en de dyrere DVD afspillere - jeg har ladet mig fortælle at prisen er så lav fordi indmadden er PC indmad ??..er det derfor at disse billige DVD afspillere pludselig kan afspille avi, divx,mpg filer ???
Avatar billede saviola Nybegynder
24. januar 2002 - 20:18 #6
el_barto: Jeg ved det lyder vildt - men det er sandt !! Jeg tror netop at disse DVD afspillere kommer fra Asien (og derovere kopierer de sgu alt hvad de kan komme til) og derfor kunne der jo godt sidde noget mediaplayer lignende software i disse maskine - samt DIVX codec ?? Men jeg håber på at der er en ekspert der henvender sig!!!..dette giver helt nye muligheder for hjemmebiograffen !!!!
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
24. januar 2002 - 22:56 #7
Der sidder ikke noget der minder om mediaplayer i dem, men det er rigtigt at det er pc-dele. De billige (og dermed elendige) DVD-afspillere, består af et mpeg kort og et dvd-drev.

- Rod
Avatar billede bab Nybegynder
25. januar 2002 - 09:53 #8
Jeg har som el_barto mine tvivl.
Mon ikke det er en DENVER Netto havde til salg for 999,- den så jeg på et tidspunkt. Så vidt jeg ved er problemet med DIVX code at de bliver ændret hele tiden, og så må det jo betyde at man skal "opgradere" sin afspiller hver måned eller lign.
Avatar billede saviola Nybegynder
29. januar 2002 - 13:27 #9
for et år siden indstallerede jeg codec til divx på min PC og har ikke opgraderet dette siden. Alt virker som det skal - så hvorfor skulle man så opgradere sin DVD afspiller hver måned ?????
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2002 - 14:07 #10
saviola> Vi snakker jo om en stationær DVD afspiller. For at se film i optimal kvalitet skal du altid have det nyeste codec installeret. Bevares, du kan godt se film encodet i 4.12 version på en maskine med 4.01 codec, men kvaliteten bliver altså bedre med nyeste codec.

Og tænk på hvor lang tid det tager at udvikle, markedsføre, distribuere og sælge en DVD afspiller med DivX. Inden den er i butikkerne er codec'et mindst ½ version bagud den aktuelle teknologi.
Avatar billede bab Nybegynder
30. januar 2002 - 10:01 #11
Jeg kan godt forstå el_barto.
DIVX er ikke en fastsat standard.
Den bliver hele tiden udviklet.
Jeg kender en som arbejder med DIVX og han er oppe på en V.20.
Som slet ikke er blevet frigivet.
Men det er super godt.
Bevars hvis man ikke har noget imod at opgradere sin afspiller hele tiden så er det en fin løsning.
Avatar billede pigen21 Nybegynder
31. januar 2002 - 14:17 #12
Tak for svarene. Det betyder nok at jeg ik gider at købe en DVD afspiller da ale min film er Divx, og jeg ikke gider sidde og konvertere dem til VCD eller SVCD