Avatar billede syncroniq Nybegynder
24. januar 2002 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apache med Tomcat 4.0

Hey,

Jeg har nu siddet i lang tid for at få Apache til at arbejde sammen med Tomcat JSP server 4.0 uden held. Derfor håber jeg der er nogen derude der kan hjælpe mig.

Jeg har installeret begge servere, og hentet mod_webapp samt installationsvejledning. Men jeg fatter ikke at få det til at virke, Apache vil ikke starte op når jeg har ændret min httpd.conf som det står i den medfølgende tekst.

Er der nogen der har fået det til at virke som lige vile hjælpe mig igennem ?

Venlig hilsen
  Henrik
Avatar billede wiuff Nybegynder
24. januar 2002 - 15:32 #1
Hmm... som jeg har forstået det er Apache (selvfølgelig) og Tomcat begge http servere. Default lytter Apache på port 80 og Tomcat på port 8080. Så, for at de skal kunne snakke sammen, kan man bruge en mod til Apache, som ved hjælp af en bestemt protocol får de to servere til at snakke sammen (jpa13 eller noget i den stil).

Jeg bruger nu ikke mod_webapps men istedet mod_jk. Her kan jeg 'JkMount' .jsp filer. Så når Apache får en forespørgsel på en .jsp fil, sendes den automatisk videre til Tomcat som så behandler den, sender svaret tilbage til Apache som så sender det ud til brugeren. mod_jk virker fint for mig... måske du skulle se på den?
Avatar billede syncroniq Nybegynder
24. januar 2002 - 15:38 #2
jeg vil meget gerne se på den. Hvor kan man finde den og installationsvejledninger dertil ?

Som du siger, vil jeg bruge Apache som http server og Tomcat som JSP server. Så JkMount lyder fint.

/Henrik
Avatar billede wiuff Nybegynder
25. januar 2002 - 11:33 #3