Avatar billede tnt Novice
04. maj 2000 - 08:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

AGP-Geforce fucker lyden op !

Jeg har et Creative geforce anni., og det giver åbenbart nogle problemer...
I både win98+win2k, laver lyden trælse "bip"-lyde i spil.

Jeg har prøvet med 17 forskellige drivere, og det er ikke det der er problemet.

Desuden har jeg prøvet med forsk. lydkort, gør det samme.

Og så har jeg prøvet med et pci-lydkort, og der kom det ikke!!!

Det får mig så til at tro at det er motherboardet, men der har jeg også nyeste update til...

I'm lost!
please help me!

/TNT
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
04. maj 2000 - 09:11 #1
Har du været inde i og se om der er konfligter i system enhederne ?

Prøv at loade BIOS-defaults.
Avatar billede mega Nybegynder
04. maj 2000 - 09:39 #2
Du har ret i at det næsten 100 % sikkert, dit bundkort da, jeg har set noget lignene men det var bare et bundkort der gjorde at man kunne hører computer loade i lydkortet. Det var et SB Live af højkvalitet som sad i maskinen, vi prøvede derfor at flytte både lydkort og harddisk over i min spand for at konstatere at det ikke var nogen af dem der havde skylden. Ganske rigtigt var der ingen problemer da det sad i mig spand. Derfor måtte vi konkludere at det var bundkortet. Om man kan få et bundkort bytte på sådan en begrundelse aner jeg ikke. Men HVIS, det er et halv ukendt bundkort mærke vil jeg råde dig til at holde dig til de mere kendte mærker hvis du engang skal købe nye bundkort. Det kunne være fx. ASUS, Abit, eller måske Intel.

Du kan gøre to ting, prøv at få dit bundkort byttet og ellers skulle du måske købe dig et PCI lydkort, f.eks. SB Live. Det er bare et godt kort, der er bare ikke noget bedre end en bot match i quake2, samtidligt med at man hører mp3'er ;O)
Avatar billede tnt Novice
04. maj 2000 - 09:46 #3
>> x4all_dk, Det er desvære ikke "bare" en irq-konflikt... og det hjælper heller ikke at loade default...

>> mega, Er et Aopen mb ikke -kendt- nok???, og nu er det sådan at jeg har et sb pci64 lydkort, og desuden har jeg ikke haft råd til et sb-live
Avatar billede tnt Novice
04. maj 2000 - 09:48 #4
Det var ikke et PCI-LYDKORT - det var et PCI-SKÆRMKORT :(... (det er stadig tidligt om morgenen!
Avatar billede bassi Nybegynder
04. maj 2000 - 22:05 #5
Jeg havde et problem med mit Awe32 i Win2k,lydkortet hakkede i lyden,  der var ingen konflikter, men problemet blev løst ved alligevel at tildele andre systemressourcer til lyd kortet (dma og irq). Måske kan det afhjælpe dit problem også
Avatar billede gnarf Nybegynder
17. maj 2000 - 09:53 #6
Jeg fik samme problem med et skod onboard lydkort, da jeg købte et Riva TNT2 grafikkort. Jeg satte så et andet billigt lydkort i, og problemet fortsatte, men kun hvis lydkortet sad LIGE ved siden af grafikkortet. Flyttede jeg derimod lydkortet i det PCI slot længst væk fra AGP porten, med et netkort og modem imellem, så forsvandt problemet.

Det lyder utroligt at det kan ske med et rimelig godt kort som SB pci64, men det er jo klart fordi grafikkortet laver rimelig meget elektomagnetisk støj(geforce bruger jo meget strøm). Prøv om du kan flytte lydkortet til et PCI slot længere væk fra grafikkortet, eller om du kan sætte et andet kort ind imellem lydkort og grafikkort.
Avatar billede tnt Novice
25. maj 2000 - 18:01 #7
Okay.. inrømmet jeg har været væk i et stykke tid! MEN, det betyder ikke problemet ikke stadig er der!

IRQ'erne kan ikke rigtig ændres, men det er heller ikke det der er galt!

Og desuden har mit lydkort været en tur rundt i de fleste slots...

?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 05:40 #8
A single long beep followed by three short beeps:
This code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information.

A single long beep repeatedly:
This other code indicates that your DRAM error has occurred.

(http://www.aopen.nl/tech/faq/mb/mbgen.htm)

Sker der mere her?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. december 2000 - 22:27 #9
Afslut spørgsmålet? :)

Opgradering til DirectX 8
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Og så er der meget hjælp på
http://www.geforcefaq.com
Avatar billede tnt Novice
13. december 2000 - 02:16 #10
Jeg kunne ikke finde noget der var brugbart inde under
(http://www.aopen.nl/tech/faq/mb/mbgen.htm) !

Der var umiddelbart heller ikke noget på geforcefaq.com, men jeg vil lige prøve at opgradere dx til 8.0(den er 7.0a pt.)
Avatar billede tnt Novice
14. december 2000 - 02:04 #11
Det irriterer mig stadig, men det er der stort set kun i 2k; så jeg kører 98 for tiden...

I 2k når jeg hører musik, og samtidig kopiere eller laver noget, kører musikken VILDT langsomt med en masse af de små \"beeps\"´, vildt træls!!
Avatar billede tnt Novice
07. september 2003 - 15:02 #12
Nå, problemet er ikke reelt mere...