Avatar billede kalou Nybegynder
24. januar 2002 - 13:07 Der er 11 kommentarer

Pludselig slukker Xp

Når man sidder roligt og arbejder med et ellers dejligt styresystem, sker der det at Xp pludselig uden nogen form for advarsel eller noget andet Slukker helt og genstarter. Det virker fuldstændig som om der er en der trykker på reset-knappen.
Er der nogen her der har samme problem og muligvis har en løsning.
Avatar billede otis Nybegynder
24. januar 2002 - 13:13 #1
Jeg har samme problem med xp, så jeg troede det var disken, så den fik oprettet en linux partition og kørte stabilt med debian.. derfter fdiskede jeg og gjorde disken til fat 32 igen.
men samme problem.. Konklution: Xp sux :D.. debian holder ;)
Avatar billede blackie Nybegynder
24. januar 2002 - 13:43 #2
Er ACPI eller APM enable i bios? ellers kig på de andre foreslag, som løbende er kommet i denne kategori, dette spørgsmål har været der flere gange.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. januar 2002 - 13:44 #3
Jeg spekulere på, hvorfor går I ikke tilbage og aflevere CD´en og beder om en uden fejl i, det ville jeg da gøre, mit virker upåklageligt :-)
Avatar billede kalou Nybegynder
24. januar 2002 - 13:52 #4
ok hvad er ACPI/APM    hvad gør de
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. januar 2002 - 13:57 #5
Styring af Power, det ene kan du ændre på i Denne Comp og den anden er i Bios
Avatar billede resten Nybegynder
24. januar 2002 - 14:33 #6
nordicwolf> det er ikke alle win xper som kører uporklagligt selv om cden er helt ny.
men prøv det her lille triks højreklik på denne computer vælg egenskaber-avanceret-klik på indstillinger under start og genoprettelse og fjern så fluebenet i genstart automatisk så skulle du være ude over dit problem med den mindste fejl genstarter den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. januar 2002 - 15:09 #7
Jeg oplevede det samme i starten, 5-8 nedbrud hver dag.
WinXP løste selv problemet da jeg en dag skulle lave en af de sædvanlige rep. af WinXP, installationsproceduren kom frem til at min partition var ødelagt, der var kun en vej, formatering og ny installation, siden har den kørt som en drøm.
Konklusion: min gamle partition var så ødelagt af låste file så det aldrig kunne blive 100% defragmenteret, jeg har Win2k mistænkt for at være synderen.
Nu kører den 24 timer i døgnet, den bliver sjældent slukket og der forekommer aldrig genstarter.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 22:00 #8
Du kan gå ind i egenskaber for denne computer og op i fanebladet advanceret og tryk på den nederste knap der står settings på og tag kryset af "restart automatically". Min compuer har ikke gensatartet siden.
Avatar billede resten Nybegynder
25. januar 2002 - 09:31 #9
hejhej> prøv at læse inde du lever nogen svar dette er en tro kopi at mit indlæg.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. januar 2002 - 09:54 #10
hejhej > jeg håber ikke du får point for at plagiere andres svar, shame on you
Avatar billede resten Nybegynder
06. marts 2002 - 13:18 #11
kuk kuk tid til at lukke ?