Avatar billede hclausen Nybegynder
24. januar 2002 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

måle ydelses forbedring efter ram opgradering

Min "office" PC skal have mere ram, dertil er indkøbt 1 stk. 256 MB PC133 klods. Jeg vil gerne kunne måle ydelses forbedringen når jeg har sat den i kontra de 64 MB den har nu. Findes der nogle freeware benchmark programmer der måler en samlet performance i et tal. ?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 13:08 #1
SiSoft Sandra kan bruges i en demoudgave, og 3D mark ligeledes. Men sidstnævnte tester mest grafisk ydeevne.
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 13:12 #2
Der findes flere, men her er 2:

PerformanceTest V3.5

Easy to use Benchmark software for Windows. PerformanceTest allows you to objectively benchmark a PC using twenty two different speed tests then comparethe results to other computers.

BurnInTest V2.3 Standard & Professional
Computer stability and reliability testing software for Windows. BurnInTest is asoftware tool that heavily loads all the major subsystems of a computer with the aim of thoroughly exercising the hardware in a PC in a short period of time.
Avatar billede larssk Nybegynder
24. januar 2002 - 13:38 #3
RAMpage is a small Windows utility that displays the amount of available memory in an icon in the System Tray. It can also free memory; by double clicking the tray icon, or by setting a threshold that activates the program automatically, or by having it run automatically when an application exits. RAMpage is free, and open source.

http://www.jfitz.com/software/RAMpage/

Kan anbefales!
Avatar billede hclausen Nybegynder
25. januar 2002 - 07:57 #4
Tak -PerformanceTest V3.5  var lige hvad jeg ledte efter.