Avatar billede supermother Nybegynder
24. januar 2002 - 11:29 Der er 6 kommentarer

W2K på NT4 domain controller

Hejsa

Vi har et stort netværk på ca. 400 maskiner.
Skrivebord, pauseskærm og virusopdatering bliver sat i logon scriptet. Men på Win2000 maskiner virker det ikke da der ikke er rettigheder til at skrive i registreringsdatabasen. Det virker kun hvis man går ind på 2000 maskinen og opretter brugeren lokalt som administrator. Men jeg ved det kan lade sig gøre uden at oprette brugeren lokalt på maskinen først. Det må være et eller andet i logon scriptet man skal skrive
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. januar 2002 - 11:41 #1
Policy?

ved det ikke--
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 18:31 #2
HVORDAN sætter du skrivebord, pauseskærm og virusopdatering i loginscript? Jeg formoder du ikke gør det med Policies når du siger det sker i loginscriptet?

Hvis du kører REGEDIT ENELLERANDEN.REG, så er problemet vel bare at Win2K har strammere permissions end WinNT?

Du bruger i så fald REGEDT32 på maskinerne, og tildeler de manglende rettigheder til brugeren.
Avatar billede supermother Nybegynder
03. februar 2002 - 22:32 #3
Det går ikke da det ville tage lang tid at tildele rettigheder til ca 50 brugernavne på hver enkelt 2000 maskine.
Avatar billede supermother Nybegynder
03. februar 2002 - 22:33 #4
Det går ikke da det ville tage lang tid at tildele rettigheder til ca 50 brugernavne på hver enkelt 2000 maskine.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 23:04 #6
Kunne du så ikke lige tage ud uddybe dit problem, i stedet for at blot afvise forslaget?