Avatar billede supermother Nybegynder
24. januar 2002 - 10:22 Der er 2 kommentarer

W2K på NT4 domain controller

Hejsa

Vi har et stort netværk på ca. 400 maskiner.
Skrivebord, pauseskærm og virusopdatering bliver sat i logon scriptet. Men på Win2000 maskiner virker det ikke da der ikke er rettigheder til at skrive i registreringsdatabasen. Det virker kun hvis man går ind på 2000 maskinen og opretter brugeren lokalt som administrator. Men jeg ved det kan lade sig gøre uden at oprette brugeren lokalt på maskinen først. Det må være et eller andet i logon scriptet man skal skrive
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 19:57 #1
jeg vil mene at du via mmc kan rulle nogle nye rettighedsregler ud via dit domæne - men mener også at mmc er et 'ekstra' feature som du skal tilføje på dit NT domæne - skal selv på kursus i "effektiv håntering af klienter fra centralt hold" i næste måned, så skal jeg give dig en tilbagemelding

Kim
Avatar billede jkf Nybegynder
08. februar 2002 - 13:51 #2
Hos os haved vi samme problem det løste vi ved lokalt at tilføje domain admins til administrator gruppen og domain users til bruger gruppen