Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. juni 1999 - 20:29 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

billed sorteringsprogram

Billed sorteringsprogram
Jeg er ved at sortere ca. 15000 indscannede papirklip.
Hertil mangler jeg et shareware/freeware program som kan hjælpe mig med følgende:
Forestil dig et bibliotek med flere hundrede billeder/tegninger, som gerne skulle
Sorteres i eksempelvis 10 forkellige biblioteker (A,B, C osv.)
Dette skulle gerne kunne gøres ved ligesom i stifinder at trække dem én efter én
Over i det passende bibliotek, MEN samtidig skal de automatisk komme til at hedde:
A001.gif og næste billede i samme bibliotek A002.gif (hvis man trækker dem til
bibliotek B, skal de selvfølgelig komme til at hedde B001.gif, B002.gif osv.)
Eventuelt med mulighed for, at de samtidig bliver konverteret over til det samme
Format eks. GIF, JPG o.lign.
Kender nogen til et program som kan dette?
MVH Hanne 
Avatar billede gigy Nybegynder
09. juni 1999 - 20:48 #1
nej, men prøv acdsee det vil hjælpe
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
09. juni 1999 - 21:03 #2
Afvis Gigy

Brug det glimrende Paint Shop Pro 5, som er shareware, men let klarer sådanne opgaver
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juni 1999 - 21:15 #3
Hvorfor ikke ligge filerne i deres respektive mapper og så bruge et
batch rename program som RenameIt

http://chenbros.tsx.org/

Det er freeware

:)

JustinCase
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juni 1999 - 21:17 #4
Eller måske endnu bedre :

http://www.renamewiz.com/
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 21:21 #5
Hej Hanne

Både pcmagasinet og justincase er helt galt på den og afvis derfor det tåbelige svar.

Det du efterlyser er det som justincase tilbyder nemlige en rutine som kan gøre dette automatisk for dig.
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juni 1999 - 21:37 #6
cybles >> Hvis du kender programmer der gør det bedre, så skriv
  endelig. Jeg kunne godt bruge et selv.
  Mit forslag var bare en kort søgning på download.com.

Under alle omstændigheder bliver det svært at få det
hele automatiseret.

Hvordan er filenavnene lavet som de er nu ???

:)

JustinCase
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. juni 1999 - 22:45 #7
kan ikke hvad jeg søger
ellers tak for forslaget
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. juni 1999 - 22:48 #8
iøvrigt er filerne iøjeblikket lavet som tiff og gif´er
(jeg downloader iøjeblikket "renamewiz" for at prøve den, jeg vender snart tilbage med resultatet.
endnu en gang tak for interessen
Avatar billede sillydizzy Nybegynder
09. juni 1999 - 23:26 #9
Prøv at lede efter et program, der hedder csvmaker 1.2.1 - det rykker !
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. juni 1999 - 23:34 #10
har prøvet "renamewiz" Men det kan desværre heller ikke "træk og slip" sprincippet.
Flere forslag ?
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juni 1999 - 23:38 #11
I stedet for at træk/slip ind i renamewiz, fordel filerne i de forsk. mapper
først, eller er det heller ikke en løsning ?

JustinCase
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 01:28 #12
hanne-rk>> har du tænkt på at kigge til dine andre spørgsmål?
Avatar billede fss Nybegynder
10. juni 1999 - 07:32 #13
Hvad er det for papirklip? Den slags man bl.a. hænger i vinduerne osv?

Har du prøvet at spørge et sted hvor der sælges software?

Er ellers enig med "justincase"
Avatar billede gita Nybegynder
10. juni 1999 - 21:41 #14
Prøv at kikke på et program som hedder compupick, det kommer fra
Http://www.photodex.com

jeg bruger selv det program det er bare guf....

Avatar billede gosche Nybegynder
21. juni 1999 - 06:41 #15
Hejsa Hanne-rk..

Hvis du skal have et godt shareware program til det som du søger, skal du have THUMBS PLUS det er det eneste program der virker, jeg sidder selv med papirklip, og der er det fortrindelig til...

Du han hente den her...  http://www.download.com  søg efter Thumbs plus og den kommer automatisk frem..
Avatar billede jbc Nybegynder
23. juni 1999 - 07:47 #16
Hej Hanne

Du skal gøre som Gita foreslår. Programmet kan på een gang ændre både navn, størrelse, filplacering og meget meget mere. du skal blot markere hvilke filer du vil gøre noget ved, så klare den resten selv helt automatisk. Thumb plus er et rent amatør program ved siden af compupic.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 1999 - 08:30 #17
fss! du kan mange gange få et meget bedre svar herinde ind hos en forhandler. Der har man ikke tid til at sætte sig ind i programmerne. Her er det brugere af progrmmerne, som du spørger!
Avatar billede hamderper Nybegynder
11. juli 1999 - 02:36 #18
hvis en kategori f.eks hedder noget med
blondie.pic. kan du jo søge efter blondie eller pic på den destination dine billeder ligger og derefter sortere. Jeg vil anbefale ACDsee eller psp men der er utallige muligheder. evt. brug din egen database i offfice pakken
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
11. juli 1999 - 02:46 #19
HALLO - Hanne kan du ikke snart afvise nogen, så andre kan komme til!
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
20. juli 1999 - 01:04 #20
jeg bruger i forvejen den nyeste ver. af thumbs, men der skal man tage alle bibliotekerne een efter een, (drøj omgang når der er mange hundrede) det jeg ønsker er et program hvor du markerer hovedbiblioteket, og derefter finder den selv ud af at kalde filerne det som de forkellige underbiblioteker hedder.
er jeg vikelig den eneste med et sådant problem?
Avatar billede gosche Nybegynder
20. juli 1999 - 01:35 #21
Hanne Rk det behøver du da ikke, du skal bare højre klikke på det drev du vil have at den skal scanne, så højre klikker du på Drevet og siger scan target eller drev, så klare den det af sig selv...
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
21. juli 1999 - 00:33 #22
se det er ganske rigtigt, når du skal SE billederne og derved lave thumbnails, mit problem er som jeg skrev, at jeg skal have lavet alle filernes NAVNE om så det hedder det samme som det bibliotek de ligger i.
Avatar billede cybles Nybegynder
21. juli 1999 - 02:21 #23
Hej Hanne igen igen

¨Tjaa ...Og så er vi tilbage ved starten, hvorfor gør du ikke bare som der bliver sagt i starten af justin ?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 1999 - 08:11 #24
Navneændring af mange filer på en gang, så biblioteket, som de ligger i, indgår i navnet, der skal du bruge et specielt program, jeg kan blot ikke huske hvor det er jeg har set det.
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
25. juli 1999 - 00:02 #25
det program justin henviser til HAR jeg prøvet, det virker også fint, MEN man skal i i HVERT bibliotek og manuelt skrive navnet, hvorefter programmet så selv nummerer.
det jeg søger et et lidt mere "dovent" program, altså et som selv skriver navnet på filerne (bibliotekets navn) samt nummererer filerne.

Netop det program kharder skriver om
Hanne-RK
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 1999 - 00:48 #26
Hanne-rk! Er det Renamer her du søger:
Hjemmeside:http://www.toned.ru/renamer.htm
Download: ftp://194.84.203.209/pub/renamer_12_tryout.exe

Fundet på:
http://www2.winfiles.com:80/apps/98/file-catalog.html

Hvor der er flere af slagsen. Er der ingen som du kan bruge, kan der sikkert findes andre programmer. Klip Klip.
Avatar billede cybermike Nybegynder
06. august 1999 - 13:47 #27
Hej!

Sådan at lille program kan jeg da hurtigt lave prøv at gå ind i biblioteket med filerne og lave en:
DIR >DIR.DAT
og send mig dir.dat sammen med en forklaring på hvordan de skal fordeles!

Du vil have alle billeder der starter med A til biblioteket A og omdøbes til A001.GIF osv?

Hvis det er det kan jeg hurtigt skrive sådan at program til dig!

Svar på min email:uf13@hotmail.com
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
30. november 2002 - 00:28 #28
ups det er vist på tide at lukke

undskyld