Avatar billede hanbjornen Nybegynder
23. januar 2002 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Amd TB 1400 for varm!?

Hej alle.
Jeg er ejer af en Athlon 1400/266, m. Titan Ttc-D5TB AMD TB 1800+, og Asus A7M266 + 300 W psu.

Efter opstart af windows tager jeg CPU temp. via Asusprobe/sisoft-sandra til 48 C* derefter lader jeg computeren stå i 25 min. uden at røre den, tænder skærmen og ser at cpu temp er steget til 59 C* uden den har lavet noget overhovedet!? Er det en ringe køler jeg har, jeg ville da nødig se min nye cpu tage billeten og AMD's hjemmeside er noget uklar mht. teknisk info i denne sag.

Der må være noget erfarne brugere derude..
Mvh Hanbjornen
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. januar 2002 - 22:36 #1
Det lyder godt nok varmt!!
Du skal helst ikke over 45-50 ved lav load...

Det kan være, at din køler mangler en ny omgang pasta under bunden - kan være rystet lidt løs under transport eller lign. stød...

Hvis jeg skal anbefale en køler, så bliver det ThermalTakes Silent Viking plus en gang Arctic Silver II pasta til ca. 500,- leveret til døren:-)

www.tweakup.dk er der netup blevet testet en ny køler, check den ud, den lyder OK...

Din CPU må ikke bliver mere end 75-80 grader!! Ved 90 futter den af:-(

/J
Avatar billede 3xa Nybegynder
23. januar 2002 - 22:37 #2
Så vidt jeg ved må en køler helst ikke overstige 45 grader - jeg ville nok se mig omkring efter en ny, eller evt. først prøve med noget kølepasta...
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. januar 2002 - 22:40 #3
Du kan evt. se i dit målerprogram hvor hurtig din køler kører, og så sammenligne med fabriksstandarden som er 3000 +-10%

Det kan være, at lejerne er dårlige, og den har tabt hastighed...

/J
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
23. januar 2002 - 22:51 #4
tak for indlagene, en gang pasta skal nok til i første omgang.
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. januar 2002 - 23:04 #5
God fornøjelse:-)

www.arcticsilver.com er der en ganske god forklaring til anvendelse af pasta, hvis du ikke har prøvet det før...

/J