Avatar billede foxi Nybegynder
03. maj 2000 - 18:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

system problemer ved install af windows+driver

jeg har lige købt disse ting

abit BE6-2
P3 600Mhz cpu
64M ram
asus v6600 deluxe
soundblaster live 1024
realtek (lantech) 10/100M bit netkort

når jeg installere pci brige driver og udma66 driver + div andet får jeg blå skærm ved win 98 se.
jeg har prøvet på mange måder men resultatet er det samme
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. maj 2000 - 19:07 #1
Har du prøvet med Windows 98 (v.1)

Prøv at tage så mange kort ud, så du kun har gfx. kortet tilbage. (+HD, Floppy, CDROM)

Se om det virker. derefter et kort ad gangen.

Har du prøvet med en alm. HD (udma33)?

Vh. Mads Østerby.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 23:09 #2
Har du prøvet nye driver eller måske nogle gl. drivere, eller har windows ikke selv nogle med, som kan bruges, eller så hedder det microsofts suportsider omkring driver
Avatar billede foxi Nybegynder
04. maj 2000 - 05:38 #3
jeg fandt senere ud af at når at jeg kun har grafik kortet i og intallere driver (vgartd) til dette (det er driver til chip sættet bx443) så begynder problemerne så nu er spørgsmålet kan abit og asus ikke sammen
Avatar billede mega Nybegynder
04. maj 2000 - 09:50 #4
Abit og asus kan sagtens samme, spørgsmålet er om Windows "skodoghalvfems" kan finde du af at kører de ting sammen. Installer Windows NT 4.0 Workstation og Service Pack 6. Jeg har kørt det de sidste 2-3 år og det er nok det bedste jeg nogenside har gjort. I Windows NT kan jeg sætte alle de typer hardware jeg har løst og der aldrig problemer, hvis man bare har drivere til ens ting. Jeg har selv Abit og en af mine venner som også har Abit bundkort ligesom dit, han kører WinNT og har IDE66 og ASUS grafikkort og det kører bare. Og hvis du vil kunne bruge alle de nye ting som USB så kan du bare skife til Win2k når de lige for lavet et par service packs der rette de mange fejl endnu er i det.

Og nåja, du kan stort set kører alle spil helt uden problemer i WinNT. Alle 3D spil og stategi spli jeg har prøvet virker fint.

Mvh.
Michael Jensen / m|E|g|A
RuLeRs.2y.Net