Avatar billede martinrud Nybegynder
23. januar 2002 - 15:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mail

Jeg har en side en NT4-server som kan håndtere .asp-sider. Jeg vil gerne vide om der er mulighed for at sende mails ud (i stil med JMAil-komponenten).
I bekræftende fald: Hvordan er koderne?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
23. januar 2002 - 15:52 #1
Må kun oprettes en gang

http://www.eksperten.dk/spm/162580

Men mund ikke også det var en fejl *GG*

MC
Avatar billede hirayz Nybegynder
23. januar 2002 - 15:54 #2
Avatar billede martinrud Nybegynder
23. januar 2002 - 15:54 #3
Ja, tasterne sad løs..!
Avatar billede hirayz Nybegynder
23. januar 2002 - 15:56 #4
Avatar billede martinrud Nybegynder
23. januar 2002 - 15:56 #5
Jeg mener, om det kan lade sig gøre UDEN JMail installeret. Det kan måske ikke lade sig gøre på serveren da den tilhører min uddannelsesinstitution, og de vil mmåske ikke tillade det.
Avatar billede hirayz Nybegynder
23. januar 2002 - 16:05 #6
du kan bare sætte Action i formen til en mail adresse, men så kræver det også at brugeren har Outlook eller et andet mail program

<form action="mailto:Mig@mitdomæne.dk">
Avatar billede luzk Nybegynder
23. januar 2002 - 16:45 #7
Du skal have en komponent som JMail eller ASPMail installeret på serveren, da ASP ikke som standard opererer med Mail understøttelse. Et alternativ er at skrive dig eget komponent i fx C++ eller VB
Avatar billede sylvester1 Nybegynder
24. januar 2002 - 14:26 #8
Det passer faktisk ikke helt. ASP har som standard en mail komponent indbygget, men den kræver lidt opsætning. CDONTS objektet arbejder sammen med den SMTP "server" der bliver installeret på IIS'en når du har installeret IIS'en for første gang.. Den er let at bruge og fungerer upåklageligt.
Mere info om CDONTS på www.devguru.com
Avatar billede luzk Nybegynder
24. januar 2002 - 16:48 #9
tjaeh - man lærer noget nyt hver dag :o)