Avatar billede chr_so Nybegynder
23. januar 2002 - 14:26 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Logo

Hej med jer

Er der nogen der kunne tænke sig at designe et logo til "Herning Handicapråd".

Logoet må ikke indeholde det internationale hc symbol (kørestolen som ved p-pladser), og heller ikke Herning kommunes byvåben.

Handicaprådet gælder alle typer handicap, kørestolesbrugere, blinde, gangbesværede, psykisk udviklingshæmmede o.s.v. Logoet må derfor ikke symboliserer at det henvender sig til f.eks. kørestolsbrugere.

Med venlig hilsen Christian Sørensen

ICQ: 147 525 245
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 16:01 #1
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 16:15 #2
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 22:32 #3
husk lige at hæve point satsen væsentligt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 22:34 #4
hvad......

Lee, er du ikke grådig nu
Avatar billede maxium Novice
23. januar 2002 - 22:42 #5
lee> du burde kun få 1 point for de logoer
Avatar billede resten Nybegynder
23. januar 2002 - 22:44 #6
lee> jeg kan da godt oprette et sp med point til dig hvis du føler dig snydt for kun 60 point
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 22:44 #7
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 22:56 #8
maximum>> Dette er kun udkast... hvem gider at sidde og bruge flere timer på et logo, når man har så lidt at gå ud fra. Chr_so har ikke bedt om specifikke farver, og nu har han muligheden for at give mig feedback på hvad han egentlig ønsker sig.
resten>> nej tak
eric-pedersen>> er det en heads imod mig personligt eller hvad har du gang i ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 22:59 #9
1) Jeg kender dig ikke
2) Jeg har aldrig stødt på dig på eksperten (på trods af at jeg har været med i over et år)
3) Jeg har en gang oplevet noget lign. som det du her har gang i, og reagerede også dengang
4) For fanden mand, det går til et godt formål
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. januar 2002 - 23:06 #10
du skal jo ikke hjælpe for at få points, men fordi du gerne _vil_ hjælpe....
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:06 #11
Jeg har været her i snart 4 år men blev alvorligt syg i april sidste år, og har derfor ikke deltaget så meget i de sidste 9 måneders tid ! måske det er derfor du ikke har set mig ?!?
Hvis jeg har trådt nogen over tærene, så må i da meget undskylde. . .
Grunden til jeg lavede udkastene til logoet, var da fordi det var til et godt formål, ellers havde jeg ikke brugt de få krafter jeg har i overskud til dagligt på at lave dem !!!
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:09 #12
Jeg trækker mine udkast tilbage, og håber på der er en anden der laver et lækkert logo til chr_so.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 23:18 #13
smart måde at "straffe" mig på........
Avatar billede manon Nybegynder
23. januar 2002 - 23:26 #14
eric - pedersen >>

hvorfor blander du dig i hvad en bruger siger til en anden bruger?? er du blevet co-admin?? har du svaret og modtaget point for noget grafik arbjede/spm
Desuden - du trods alt været her i over et år - jamen, så kender du jo også de knap 20.000 brugere eller gør du ????

maximum >>

Jeg vil gerne bestille et færdig layout af dig - gider du lige at bruge 2 dage på dig så jeg kan afvise det? aner du hvor meget tid det tager for et færdig logo? man laver sq da et udkast først!
er du desuden kvalificeret til at blande dig i denne debat? har du lavet logoer og fået point for det?

resten >>

fed kommentar - hvorfor blander du dig? medmindre du har noget i klemme?

Lee >>

glem hvad de tosser skriver - de er bare nogle små hvalpe

PS: jeg har nemlig ret til at blande mig - for jeg har været i dette forum i laaaaang tid og svaret på maaaange spm. og bruger dette forum fornuftigt og ikke til sådan noget småligt med at stikke snuden i andre folks spm og svar!

\manon
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:26 #15
Hvis du føler det som en straf, så tager du fejl.
Men jeg orker ikke at folk herinde har SÅ ondt et vis sted, over en persons vurdering af point satsen på et spørgsmål.
At folk som ikke selv laver grafik kan stå på hovedet og vurdere et logos værdi, finder jeg useriøst og ubehageligt.

Håber en anden vil hjælpe dig.
Avatar billede manon Nybegynder
23. januar 2002 - 23:39 #16
DET ER DA LIGE FØR JEG TROR AT "eric_pedersen" ER DEN SAMME PERSON SOM "chr so" ????

Hvorfor skulle eric_pedersen ellers skrive ["smart måde at "straffe" mig på........"]
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 23:44 #17
Prøv engang at kigge:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=eric-pedersen

hvor mange steder ser du Herning nævnt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 23:46 #18
Jeg har lige stoppet hjælpen til chr_so fordi at jeg syntes det er frækt at skrive sådan.

Jeg prøver på at "hjælpe" men bliver straffet idet at den eneste der ville hjælpe nu ikke vil alligevel
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:49 #19
Men hvem er det nu lige der var skyld i at jeg mistede lysten til at hjælpe !!! tænk lige over det !
Avatar billede zed_one Praktikant
23. januar 2002 - 23:50 #20
hehe..så sku jeg da smides ud fra eksperten.dk, da jeg har "tjent" 1000 point på at lave et logo herinde ( http://www.eksperten.dk/spm/148286 )

et logo tar tid at lave, hvis det skal laves ordentligt og sådan er det generelt med tingene i freelance kategorien. Så derfor synes jeg det er iorden at freelance kategorien er fritaget fra 15-30-60 metoden.

-Zed (der ikke laver ting i freelance kategorien mere, af andre årsager)
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:50 #21
Hvad bestod din hjælp af ?
Avatar billede manon Nybegynder
23. januar 2002 - 23:50 #22
eric_pedersen >>

jamen, så kan du se hvor nemt det er at blive misforstået "bare fordi man vil gøre noget godt" !! Tænk lige over det inden du næste gang "hjælper" folk med dine kommentarer *s*
Avatar billede manon Nybegynder
23. januar 2002 - 23:51 #23
zed_one >>
TAK !!!! Sådan mester - fortæl dem lige hvad det egentlig er vi snakker om :-)
Avatar billede lee Nybegynder
23. januar 2002 - 23:52 #24
Manon og Zed >> mange tak for opbakningen, var lige ved at tro det var mig den var gal med ;o)
Avatar billede zed_one Praktikant
23. januar 2002 - 23:58 #25
manon: helt sikkert :)

lee: du trængte til lidt opbakning :)

+ så overreagerer folk på eksperten.dk mange gange. hvilket er en af grundene til at jeg er stoppet med at hjælpe herinde liså meget som før i tiden.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2002 - 00:00 #26
Hvis du kigger her:
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=22

så har jeg nok brugt væsentligt flere point på mine spørgsmål end gennemsnits-brugeren, og syntes faktisk at point-størrelsen burde sættes uden et loft.

Jeg har selv prøvet at sætte 2000 point ud for at få lavet en simpel hjemmeside, hvorefter jeg blev haglet ned

Men jeg mener sgu stadig det er grådighed at skrive: (husk lige at hæve point satsen væsentligt)
Avatar billede zed_one Praktikant
24. januar 2002 - 00:03 #27
eric-pedersen: det ville jeg heller aldrig selv skrive, da point for mig er forholdsvist ligegyldigt.
Ser dog intet galt i at andre vil ha det, deres arbejde er "værd"
Avatar billede lee Nybegynder
24. januar 2002 - 00:12 #28
det var en sætning der blev skrevet meget kort for hovedet, og jeg kan godt se den er negativt ladet... men er der først trykket udfør... så hænger man på den.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 00:32 #29
Folk der skal have lavet arbejde burde enten betale for det, eller hvis det er et godt formål så burde dem der vil have mere end 60 point holde kæft.

Generelt mener jeg at arbejde for point = dumt da jeg kan få en pæn timeløn i stedet for point. Men når man trænger til at koble af, og måske gerne vil hjælpe (ikke lave normalt arbejde) er det da ligemeget med point.
Avatar billede zhark Nybegynder
24. januar 2002 - 00:58 #30
Gider ikke læse alt der der...
http://www.gvdnet.dk/~pouls/hdc.gif
http://www.gvdnet.dk/~pouls/hdc-aa1.jpg
gif skulle være gennemsigtig, så vist på RØD baggrund = aa1.jpg
Mvh zhark
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 01:10 #31
Et logo som i det daglige vil koste mellem 500 og 3000 kr. , nogle enda mere. Så det må være rimelig, at kunne forlange mere en 60 point for et sådan. Et logo kan ikke altid lige laves på 5 - 10 min . pointgivningen for logoer er også meget svingene. Jeg ville uden at blinke gerne give op til 2000 point for et flot logo, hvis det stod og manglede et. Det er vel et logo der skulle laves og ikke et icon?
Avatar billede zhark Nybegynder
24. januar 2002 - 01:18 #32
Er da ikke uenig som sådan! Venter lige nu på et nyt prg (vektor)
Men OK lav det du kan og - det var det!!!
Vis evt. HVAD DU KAN - og beskyt billedet og hold så din *?/
Avatar billede resten Nybegynder
24. januar 2002 - 10:03 #33
Mamon> du spørger hvorfor jeg blander mig det er netop fordi jeg selv har en handicappet søn på 3 år så jeg foragter alle som ikke kan give en hånd med til personer som ikke selv har været skyld i at de ikke er som os andre.Og skulle jeg have krævet penge hver geng min søn's speciel børnehave haved problemer med deres pc'er ja så haved jeg været ved muffen,men nej jeg ser det kun som noget godt at jeg kan hjælpe og bruge min viden til at hjælpe andre og specielt handicapped mennesker.
DERFOR MANON hvis lee ikke er tilfreds med de skide 60 point som er stillet til rådighed så ville jeg med glæder oprette et spørgsmål med maks point 200 så chr-so stadig har point til at stille flerer spørgsmål.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2002 - 10:10 #34
En undskyldning ....hmmm
chr_so skal 100% have en undskyldning, som bruger på eksperten burde jeg have vidst at det ville føre til "slagsmål"
Lee.....jeg kan godt se at det var unødvendigt at oprette http://www.eksperten.dk/spm/162820 men jeg mener stadig at det var en forkert måde at spørge på ( og set i bakspejlet, så er jeg hverken "eksperten-betjent" eller din mor, og vil nødig opfattes sådan)

Så undskyld, og håber der er nogen der vil hjælpe manden
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2002 - 11:12 #35
resten......det gjorde jeg igår:
http://www.eksperten.dk/spm/162846
Avatar billede resten Nybegynder
24. januar 2002 - 11:40 #36
okey det så jeg ikke :-)
Avatar billede zhark Nybegynder
24. januar 2002 - 11:59 #37
Var der nogle af jer der nåede at se de link fra lee? Jeg gjorde ik' og de virker ikke.
Til (en vis grænse) kan jeg forstå lee, at proff (aner ikke om lee er det) ikke vil lave RIGTIGE logo i vektor for 60p egentlig heller ikke for 400p...
Men man både må og skal acceptere at andre forsøger, dels kan det jo hjælpe både en spørger og SVARER! Der er mange her som øver sig i f.eks. PS - jeg er f. eks. BESTEMT ikke for skrap og er der, hvor det glæder mig hvis jeg kan lave noget som kan bruges.
Om et år vil sikkert kun lave sådan noget for £$kr eller undtagelsesvis for point's om det så er 60 eller 400 er det ikke helt ligegyldigt?
Det er DER jeg ikke forstår lee m.fl. at man "prutter" om kr. jo da - men om point's *DOOH*
Avatar billede fcs Novice
24. januar 2002 - 13:24 #38
Jeg fatter ikke at der overhovedet er noget at diskutere her i dette spørgsmål. chr_so har sat 60 point af til spørgsmålet og så må folk da selv om de svarer eller ej!! At Lee så vælger at svare er da ok, men så må det da være under forudsætning af at hun har accepteret pointsatsen. Et firma kan jo heller ikke lave aftale en pris med en leverandør og så når leverancen er faldet blive afkrævet flere penge af leverandøren!!
Avatar billede dmcn Praktikant
24. januar 2002 - 17:16 #39
"et logo tar tid at lave, hvis det skal laves ordentligt og sådan er det generelt med tingene i freelance kategorien. Så derfor synes jeg det er iorden at freelance kategorien er fritaget fra 15-30-60 metoden." - skrevet af zed_one.
Nogle gange bruger vi, i PHP-kategorien, flere timer på at hjælpe med en server-opsætning, udvikling af et script osv. Alligevel holder vi os i 98% af tilfældene på 15/30/60- Det er som om det er blevet i orden at kræve mange point fordi vi er i freelance-kategorien.

Derudover er jeg helt enig med fcs. Er der ikke point nok på lader man være med at svare. Bare min afsluttende kommentar i et spørgsmål der for længst er gået for vidt.
Avatar billede sannen Nybegynder
30. januar 2002 - 11:48 #40
sender lige en på icq
Avatar billede lee Nybegynder
01. februar 2002 - 16:05 #41
Zhark>> Det kommer lige her

Jeg forstår slet ikke denne debat, da Chr_so er et yderst intellegent menneske der sagtens kan svare for sig selv. (dermed sagt, at han så kunne ha svaret mig at der ikke ville blive tale om flere points, og så havde den debat været ude af verden).
Jeg har ham på min icq i dag, og har lavet et logo til ham den vej. Da der var skabt så heftig debat herinde at jeg valgte den vej i stedet for.
Jeg ville nemlig GERNE hjælpe ham, og HAR sagt at jeg var lidt hurtig til at slynge den uheldigt formulerede bemærkning ud øverst i dette spm.

Link : http://www.leenet.dk/grafik/logo/hhr.gif

PS: fortryder ikke den dag i dag at jeg bad om flere points, kun måden jeg fik formuleret mig på !
Avatar billede lee Nybegynder
01. februar 2002 - 16:23 #42
En helt anden ting.
Alle kan vel have en dårlig dag og komme til at formulere sig uheldigt.
Og jeg syntes faktisk at i har braget ned på den forkerte, da jeg sjældent starter et surt opstød herinde, men respektere at der nok ligger en legal grund til folks udsagn.
Med mindre de direkte har svinet folk til og har været ubehagelige i samtlige af deres svar og spm.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. februar 2002 - 17:05 #43
enig......jeg har dummet mig
Avatar billede lee Nybegynder
06. februar 2002 - 21:58 #44
;)