Avatar billede k6smash Nybegynder
23. januar 2002 - 00:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brænder + WinXP

Hej.

Efter at have kørt med WinXP i et par måneder nu, har jeg nu fået et alvorligt problem. Min computer fryser totalt hver gang jeg smider en blank cd i brænderen. Hvis det er en original cd eller der er brændt noget på en cd. - Min brænder er en Plextor PX-W1610A, og jeg har opdateret den til den nyeste firmware (10.4), da det skulle give lidt fejlrettelse i forbindelse med WinXP - men det har ikke hjulpet. - Jeg har også forsøgt at bruge www.technet.com, men de har ikke en WinXP sektion endnu :-(

Hvad er der galt?
Avatar billede medazza Nybegynder
23. januar 2002 - 01:06 #1
Har du kørt  Windows update ? Hvad med den indbyggede brændersoftware i XP, virker den ?  Det kan måske også være at der er sket en fejl under firmware opgraderingen? HAr du prøvet brænderen i en anden PC med et andet styresystem efter opgraderingen?
Avatar billede k6smash Nybegynder
23. januar 2002 - 01:43 #2
Firmware opdatering er kørt 2 gange for at
Avatar billede k6smash Nybegynder
23. januar 2002 - 01:45 #3
flot...
Firmware opdatering er kørt 2 gange for at være sikker på at det er gjort ordentlig - men du skal også tænke på at problemet var der før opdateringen.

Og ja jeg har prøvet at køre windows update og installeret den der patch, dog har jeg ikke smidt den i en anden puter endnu, da jeg ikke er hjemme de næste par dage.
Avatar billede razor16 Nybegynder
23. januar 2002 - 08:22 #4
Brug NERO
bruger det selv og har ingen problemer...
Avatar billede k6smash Nybegynder
23. januar 2002 - 09:18 #5
Razor: det er lidt svært at komme til at bruge brænder programmet. Puteren fryser når den tommme cd er smidt i brænderen. - Og desuden har jeg altid brugt Nero.
Avatar billede medazza Nybegynder
23. januar 2002 - 12:08 #6
HAr du slået 'Autoplay' fra i windows. ? Det samme gælder for dit program (Nero) at det ikke skal starte noget når en tom CD bliver lagt i drevet.
Avatar billede pagman Nybegynder
23. januar 2002 - 12:34 #7
Ja jeg kan også godt tale godt om NERO Burning. det er helt klart det bedste program til brændere
Avatar billede k6smash Nybegynder
23. januar 2002 - 13:12 #8
1. Ja, jeg har disabled autorun fuldstændig, - normalt kommer WinXP med en popup om hvilken handling den skal udføre.

2. Dette handler ikke om Nero. - Så langt når jeg slet ikke. Nogle gang fryser den ikke med det samme, men først når man f.eks. åbner Denne Computer.
Avatar billede medazza Nybegynder
23. januar 2002 - 16:27 #9
Hvilken version er det af Win XP. Og er den (original)?

Jeg har ikke mere, da du endnu ikke har prøvet brænder i andet OS som jeg foreslog.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
23. januar 2002 - 16:29 #10
Hvofor bruger du ikke det Standard brænderprogram der er i xp ?
Avatar billede k6smash Nybegynder
27. januar 2002 - 17:08 #11
Det er WinXP Coorporate Edition og ja den er lovlig (firmalicens).

Det handler ikke om hvilket brænderprogram jeg bruger, da jeg ikke når så langt.
Avatar billede k6smash Nybegynder
31. januar 2002 - 22:50 #12
Har løst problemet selv....
Avatar billede homey Nybegynder
17. juni 2003 - 13:03 #13
K6> Hvordan løst du problemet???

Homey