Avatar billede roja Nybegynder
22. januar 2002 - 23:49 Der er 10 kommentarer

twain fejl??

Jeg har anskaffet mig et digitalt videokamera med indbygget stillbillede kamera, med tilhørende software. det er meningen at man skulle kunne overføre billederne fra kameraet til computeren, men jeg kan ikke få det til at virke, computeren kommer med en meddelese om at den ikke kan finde twain driverene, jeg har prøvet at geninstallere programet flere gange, men det virker stadigvæk ikke. jeg bruger en usb ledning til at forbinde kameraet til min pcer.
Avatar billede fcs Novice
22. januar 2002 - 23:52 #1
Hvilket styresystem?
Hvilket kamera (mærke og model)?
Avatar billede roja Nybegynder
23. januar 2002 - 00:02 #2
mit kamera er et jvc gr-dvp1
Avatar billede fcs Novice
23. januar 2002 - 00:02 #3
hvilket styresystem bruger du????
Avatar billede roja Nybegynder
23. januar 2002 - 00:03 #4
win me
Avatar billede fcs Novice
23. januar 2002 - 00:13 #5
http://www.jvc.co.uk/support/faq_dvc.html#importstill står der følgende:

Q. My digital video camera comes with PC connection accessories and software. Can I import still images directly into my photo manipulation software like MGI Photosuite or Mr Photo Gold?
A. With most of our cameras the answer is no. Some of the cameras in the range we introduced during 2001 like the JVC GR-DV2000EK and GR-DVL557EK will have USB connectivity for direct PC access but none of our digital video cameras feature a TWAIN driver which photo manipulation software and operating systems like Windows ME require for direct importation of still images into such software.

Det ser altså ikke ud til at man kan :-(
Avatar billede roja Nybegynder
23. januar 2002 - 02:53 #6
programmet som følger med er beregnet til at man kan overføre  billederne fra kameraet til pc, men der kommer en meddelese op hvor der står at den ikke kan finde twain driveren, der står også i manualen hvordan den skal sluttes til, men ikke noget om hvordan progammet virker.
Avatar billede fcs Novice
23. januar 2002 - 11:59 #7
Prøv med http://www2.driverguide.com/uploads/uploads11/25635.html Den er ikke helt til din model, men det kan da være at den virker
Avatar billede roja Nybegynder
23. januar 2002 - 23:10 #8
Det virker desverre ikke så det giver ikke nogen point i denne omgang
Avatar billede cgleerup Nybegynder
31. januar 2002 - 11:47 #9
tjek lige preferencer i dit program, det lyder lidt som om at den forsøge at koble sig til et forkert twain device, eksempelvis en scanner, men hvad hedder den software der følger med til dit kamera.

En løsning kunne være at tilslutte kameraet og derefter, imens at det er tændt, at gå i kontrolpanelet - tilføj ny hardware - og lad så windows søge efter ny hardware, og se om den finder noget!
Avatar billede roja Nybegynder
03. februar 2002 - 00:50 #10
det har jeg prøvet men det virker ikke. i mellemtiden har jeg fået fat i en opdateret version af driveren. og det virker, men nu vil jeg gerne lukke midt spørgsmål. hvordan gør jeg det. ( det giver ikke nogen point)