Avatar billede jfki Nybegynder
22. januar 2002 - 21:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af skærm

Jeg har max 4500 kr. til at købe en ny pc-monitor, spørgsmålet er bare hvilken??

Jeg står og vakler mellem enten en LG 915 eller en Phillips brilliance 109, er der nogen der kan give et godt råd!!

Avatar billede hologram Nybegynder
22. januar 2002 - 22:00 #1
Mit råd ville være at kigge efter Sony :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2002 - 22:02 #2
Jeg ville nok tage en Sony Multiscan E400 eller E430...
Dem arbejder jeg med til dagligt, og jeg er meget glad for dem - og de har fået OK anmeldelser rundt omkring.
De skærme du selv har nævnt kender jeg ikke, derfor vil jeg kun skrive under på, at Sonys skærme er rigtigt gode.

Mit råd er, at du tager en time eller tre, hvor du finder alle de skærme du er interresseret i, og så finder du alle de anmeldelser på Nettet du kan, og så vælger du...
Hvis du har mulighed for det, skal du se dem i en butik - øjet er den bedste anmelder!!

God fornøjelse med din nye skærm:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2002 - 22:03 #3
hologram>> Godt at høre der er andre Sony fans derude:-)

/J
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. januar 2002 - 22:04 #4
Jeg ville ikke kikke efter sony..

Mange af deres skærme er det sidste ½ år, indtil december er fejl på..

De er gået ned i standart!!

Jeg er derfor gået til en Samsyng skærm, som bare er dejlig...
Har selv haft Sony og ATI... ATI er også ok, men den samsung jeg har nu, er kanon..

I flere blade i sommers slog ATI og Samsung Sony med flere meter i bl.a. ALT om Data....
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. januar 2002 - 22:05 #5
Jeg er normalt sony fan, da man plejer at vide at det er kvalitet man køber, men har ved flere computer-shops fået bekreftiget at de sidste skærme sony har kommet med ikke har været så gode som de plejer....

Derfor er jeg desvære smuttet fra sony!!!
Avatar billede hologram Nybegynder
22. januar 2002 - 22:07 #6
Well, hvis det er et fact (jeg har ikke hørt noget om det) kunne jeg da forestille mig at de har tænkt sig at rette det igen, ligesom IBM har gjort med deres specielle harddisk-serie-som-jeg-ikke-lige-kan-huske-hvad-hedder ;)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. januar 2002 - 22:08 #7
ja, sikkert...

Sony er jo kendt for kvalitet..

Men jeg tog chancen efter flere anbefalinger fra Computer-shops/forhandlerefter efter test i Alt om data.

De anbefalede ATI eller Samsung...
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2002 - 22:20 #8
Hvis Sony er rendt ind i et serie problem, skal man nok holde sig fra dem i ½ år eller lign... Så har de sikkert fået det rettet igen:-)

/J
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. januar 2002 - 22:23 #9
jones_net -> jeg tror det er rigtigt...

Man skal nok vente til efter sommer med at købe, for så kan man være sikker på de MÅSKE er rettet!!!
Avatar billede k6smash Nybegynder
22. januar 2002 - 22:28 #10
Jeg ville vælge en Samsung - du kan få en kanon god 19" til max 4000,- kr.

Personlig ville jeg vælge (vælger snart :p):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949