Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 21:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

TDC ADSL opsætning- DHCP problem

Jeg har lige fået ADSL hos TDC, men kan ikke få det til at virke.
Modemlamperne opfører sig som beskrevet, dvs WAN lampen blinker et stykke tid efter modemmet tændes og lyser derefter. Netværks kaplet er forbundet til min Windows2000 maskine og lampen lyser i modemmet.
PCen nægter dog at skaffe sig en IP addresse. Den vælger efter genstart eller "ipconfig /renew" autoconfiguration addresse, dvs ingen DHCP server fundet.
Er der nogen der kender dette problem? (og svaret!)
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 22:02 #1
Hmm!
Er det ADSL eller bredbånd?

hvis det er ADSL skal du have en router imellem, medmindre du ringer op ved hjælp af netkortet og det tvivler jeg på du gør!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 22:09 #2
Kan også være du har deaktiveret brugen at DHCP servere, så virker det nemlig heller ikke!
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 22:32 #3
zyphon> jeg har bredbånd. (Jeg har faktisk også en router klar i kulissen, men da det ikke umiddelbart virkede gik jeg tilbage til den simple konfiguration direkte til modemmet.)

Jeg ved DHCP fungerer på min PC fordi hvis jeg kopler den til min isdn forbindelse får den en ip addresse derfra uden problemer.

hmm
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 22:38 #4
router!?
hvordan ser den ud? Hvad står der på den?
er det ikke en switch hvis det er bredbånd?
Avatar billede redbaron Nybegynder
22. januar 2002 - 22:57 #5
er det pro@acces du har købt?
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 23:12 #6
det TDC Bredbånd/ADSL som kommer med et Ericsson modem. Dertil har jeg som ekstraudstyr købt en Dlink 804 router. Jeg går dog ud fra at jeg stadig kan køre uden router, ved bare at kople PCen direkte på ADSL modemmet.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
22. januar 2002 - 23:14 #7
Slet Norton Antivirus, hvis du har dette program installeret. Jeg har i dag slettet Norton Antivirus på min svigerfars computer, efter dette program var slettet kørte TDC ADSL forbindelsen perfekt.
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 23:20 #8
iøvrigt hvis jeg kopler routeren på, så får PCen en IP addresse gennem DHCP, men den er lokal 192.168.0.100. Og det virker stadigvæk ikke. Hvis jeg kigger på routerens webside (192.168.0.1) så kan man se på dens status at den ikke kan finde en passende IP addresse fra modemmet- lissom PCen ikke kunne da den var koplet direkte på.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 23:28 #9
Har du sat den til at finde en ip automatisk?
Hvis ikke så prøv dette!

bagefter så prøv at gå i dos og skriv (start>kør>command)
ipconfig

Og skriv så hvad den skriver herinde! :o)
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 23:36 #10
ja den er sat til at finde en ip automatisk.
ipconfig med router:
  ipaddress:192.168.0.100
  subnet:255.255.255.0
  gateway: 192.168.0.1

ipconfig direkte på modem:
  ipaddress:168.254.64.100
  subnet: 255.255.255.0
  gateway:

I første tilfælde har den fået en IP addresse fra routeren, men routeren har ikke fået en addresse fra TDC. I sidstnævnte tilfælde er det Windows2000 der finder på en IP addresse fordi den ikke kan finde en DHCP server.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 23:42 #11
Hmm! Det er sq mystisk!

Prøv at ringe til tdc i morgen! Er løbet tør for ideer lige nu!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 23:42 #12
Forresten har du sat den til at connecte via en proxy server??? Og kalde op via Lan?
Avatar billede frederikw Nybegynder
22. januar 2002 - 23:43 #13
Er der nogen der ved om TDC bruger PPPoE eller PPTP? Hvis de gør er dette ikke korrekt sat op i mit udstyr...
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2002 - 23:44 #14
jeg køre ADSL løsningen med en router imellem, og den køre PPPoE, om den også gør det med Bredbånd ved jeg ikke helt.. Men det ville jeg da tro!
Avatar billede dm33k Nybegynder
23. januar 2002 - 00:30 #15
Det eneste der lige slår mig er om du er opmærksom på brugen af krydsede/ ikke krydsede kabler, for ellers lyder det sq godt nok underligt
Avatar billede mygskys Nybegynder
23. januar 2002 - 00:41 #16
kan du ikke sætte dit ericsson modem til at være uplink på routeren, for derefter at oprette en ganske almindelig LAN forb. på din computer. Fra netværkskortet i din computer sætter du så dit kabel til routeren. Dvs.:
1. Forbind dit modem med routeren
2. Forbind din comp. med routeren.
3. Opret en LAN forbindelse (via opret ny forb. i netværk)OBS! Det er ikke nødvendigt at "ringe" op til tdc - det klares direkte med din LAN forb.
4. Konfig. din IE til (via funktioner/forbindelse/LAN nederst), til automatisk at finde et hul.

Herefter burde det køre. Det gør det hos mig - jeg har det samme setup.

Jeg kan forstå dit problem med at den ikke finder en ip adresse - de adresser du nævner er så vidt jeg husker interne IP adresser og kan derfor ikke bruges.

Lige et sidste spg.... er din forbindelse in action? Dvs. jeg havde også lys i mit modem dagen før det ville blive aktiveret, men jeg kunne ikke få det til at virke. TDC sagde at de ville aktivere det mellem 08-16, så et minut over fire ringede jeg og spurgte hvad der skete, hvorefter den venlige dame sagde at hun kunne se der var en fejl, som hun så ville rette. Det virkede som det skulle en halv time efter.
Avatar billede frederikw Nybegynder
23. januar 2002 - 12:34 #17
Jeg har lige snakket med TDC og det viser sig sgu at de havde glemt at opdatere noget i den lokale central så jeg kunne ikke få en IP addresse. Det går jeg hjem og prøver i aften og så virker det vel.

Jeg beklager at bruge jeres energi, men tak for forsøgene! TDC support var desværre lukket da jeg prøvede i går aftes!
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. januar 2002 - 14:09 #18
NP!