Avatar billede nebrot Nybegynder
22. januar 2002 - 21:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætter men brugernavn og logonkode

Er der nogen der ved hvordan man indsætter logon og password få at kunne få adgang til en hjemmeside, som man gerne vil have beskyttet, så kun dem med logon har adgang?
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. januar 2002 - 21:49 #1
Så skal du lave det i php eller asp.

Eller med .htaccess hvis du er på en linux server.

Du kan lave en smule i javascript, men det langt fra sikkert.
Avatar billede nebrot Nybegynder
22. januar 2002 - 21:51 #2
Kan dette ikke laves ved at indsætte det i HTML sproget
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. januar 2002 - 21:52 #3
CoffeeCup Password Wizard der kan hentes på www.coffeecup.com kan lave noget
Avatar billede thaufer Nybegynder
22. januar 2002 - 22:59 #4
god sikkerhed kan ikke laves med html
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2002 - 23:08 #5
du kan ikke med html - men du kan lave en meget simpel en i javascript. Ulempen ved dette er, at du manuelt i koden selv skal lave samtlige passwords - og de er lette at finde frem til for uvedkommende.

Skal du have ordentlig sikkerhed på skal du kigge på enten asp eller php. Har du mulighed for dette på din server så kig på disse sider for eksempler;

www.activeserverpages.dk
www.netcoders.dk
Avatar billede nebrot Nybegynder
23. januar 2002 - 00:03 #6
Har fået det til at virke TAK
Avatar billede thaufer Nybegynder
24. januar 2002 - 22:27 #7
Hvad var det galt med mit svar?