Avatar billede krang Nybegynder
22. januar 2002 - 21:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Access 2000

Jeg har prøvet at installere Access 2000 på min Windows XP for at kunne arbejde med databaser i ASP, men der sker en fejl i installationen.
Den siger at den ikke kan finde database registringen.

og det resultere i at man ikke kan få Access ind i ODBC

hvad skal jeg gøre???
Mikkel
Avatar billede logiq Nybegynder
22. januar 2002 - 21:32 #1
Det kan godt være det lyder som et dumt svar, men....få fat i Office XP eller bare Access XP.
Avatar billede krang Nybegynder
22. januar 2002 - 21:34 #2
lidt dyrt :(
Avatar billede logiq Nybegynder
22. januar 2002 - 21:53 #3
Jeg ved det! Det var også et dumt svar.

Har du prøvet at afinstallere Access og installere det igen?

P.S. er du tilknyttet en uddannelsesinstitution eller har børn der går i skole eller i børnehave kan du får Office XP studylicense, som er en fuld version for kun 1.199,00 kr.
Avatar billede krang Nybegynder
22. januar 2002 - 22:05 #4
Ja, men det er stadig dyrt, nu man har Access 2000
og det hjælper ikke at geninstallere det

men kan man installere Trial og så beholde de filer der gør at ASP kan læse fra databaserne?
Avatar billede logiq Nybegynder
22. januar 2002 - 22:09 #5
UHA det ved jeg så ikke, men det er da forsøget værd. Umiddelbart tror jeg at du selv lige fandt en løsning dér.
Avatar billede vester Novice
24. januar 2002 - 09:46 #6
Hvad med at opgradere fra Office 2000 til Office XP?
Avatar billede logiq Nybegynder
24. januar 2002 - 11:52 #7
Var det ikke det jeg foreslog som det første svar? Efteraber! :o)
Avatar billede krang Nybegynder
24. januar 2002 - 17:43 #8
hmmmm..... ja....
en upgrade version...
det vil jeg så gøre....
os tak til dig logiq,
du nævnte bare ikke det at opgradere....
Tak vester
Avatar billede logiq Nybegynder
24. januar 2002 - 19:05 #9
næh, men jeg nævnte office XP studylicense, som er en fuld version der også kan bruges som upgrade. Jeg nævnte den fordi den koster mindre end en Access 2002 opgradering!!!

Det er dine penge, så jeg skal ikke blande mig.