Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 18:13 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

email form

Jeg skal lave sådan en form som man kan skrive emails i, bemærk at det skal være til en amerikansk side.

Der skal være følgende felter:
Navn
Adresse (nr, vej, by, stat,)
Telefon nummer, 10 cifre
email adresse
Og så et felt som man kan skrive hvad man vil i, og en submit knap og en reset knap ...

Hathor
Avatar billede zred Nybegynder
22. januar 2002 - 18:14 #1
i javascript - argh
Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 18:15 #2
hvad nu?
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2002 - 18:16 #3
well - hvis der ligger et færdigt cgi-formmail script på serveren kan du bruge det, men ikke med noget godt resultat. Skal du have noget ud af det, skal du bruge et asp/php script, der sender vha en specielt mail-komponent
Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 18:18 #4
Jeg ved ikke så meget om det .. jeg er sådan set ligeglad med hvordan det er lavet bare det virker .. Nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre ellers da??
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2002 - 18:25 #5
du kan ikke være lige glad med hvordan det er lavet... der kan let laves noget i fx asp, men det kræver at serveren understøtter asp! du kan ikke få et godt resultat i javascript eller html for den sags skyld - så det er ikke bare sådan lige
Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 18:32 #6
Hvis man laver det i HTML hvordan ser det så ud? Så kommer der en masse + og & tegn i teksten og sådan noget ikke??
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2002 - 18:37 #7
jeg kan faktisk ikke engang huske det - men det bliver sikkert vedlagt som et attachment eller sådan noget underligt noget. Under alle omstændigheder vil det ikke blive en ordentlig mail...
Avatar billede 3case Nybegynder
22. januar 2002 - 19:38 #8
uden nogen form for cgi vil javascript / html være afhængig af en mailto: og dermed brugerens mailprogram hvilket suger !rigtig! meget.

Formmails er meget enkle at have med at gøre: de er nemme at lave, de er nemme at finde sources til, de er nemme at installere og de klarer jobbet betydelig mere pålideligt end en javascript / html løsning.

Hvis du har kendskab til javascript er jeg sikker på at du vil kunne fremstille en formmailer selv i php, perl eller hvad der ligner. Om ikke andet kan du næsten ikke pløje dig frem for dem, hvis du søger på google.
Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 19:43 #9
Jeg har ingen kendskab til javasrcipt ..

Er der nogen der kan lave det i ASP hvis jeg nu finder ud af at serveren understøtter det??
Avatar billede 3case Nybegynder
22. januar 2002 - 19:51 #10
Avatar billede hathor Nybegynder
22. januar 2002 - 20:18 #11
Okay, fandt så ud af at der ikke bliver understøttet ASP ..

Hvad gør jeg?
Avatar billede 3case Nybegynder
22. januar 2002 - 20:23 #12
understøtter det Perl? php? Hvis det gør det så prøv at google dig frem til et perl ell. php formmail script
Avatar billede proboss Nybegynder
22. januar 2002 - 23:22 #13
du kan lave din egen formular her
http://www.solutions2all.dk/tools.asp