Avatar billede a_s_k Nybegynder
22. januar 2002 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win2k install!!

Jeg kører i øjeblikket med Windows XP, men vil gerne prøve Win2k Pro da jeg ikke syntes at WinXP er så godt..
Sidste jeg prøvede Windows 2k var da jeg havde win98. Jeg smed CDen i og den kommer med et vindue hvor man vælger Clean install.. DA den ikke kan opgradere..
Så genstarter jeg og vælger Win2k pro install men den kommer og siger at min disk ikke er formatteret, har en fejl, eller der er nogle drivere der laver kuk i den..
Nu vil jeg så installere..
PLZ hjælp med helt præcist en guide til hvordan man skal..

På forhånd tak!!
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
22. januar 2002 - 14:34 #1
Det jeg ville gøre er at boote op på cd'en, formattere under setup, og så installere..
Avatar billede a_s_k Nybegynder
22. januar 2002 - 14:37 #2
Syntes jeg har prøvet det..
Er du sikker på man kan det ??
Avatar billede spectual Nybegynder
22. januar 2002 - 14:46 #3
ja hvis du har en original *wink* *wink*
Avatar billede mrlaske Nybegynder
25. januar 2002 - 09:46 #4
Hvis du vil slette WinXP, så start op på en bootdisk, fx Win98, og køre fdisk "uden CD-rom support", hvor du sletter alt. Genstart og i fdisk igen "uden CD-rom support" oprettes dine partioner og den primære sættes aktiv(det kan du jo ændre efter installationen)og bagefter formateres disse. Genstart og denne gang med CD-rom support, og gå så igang med selve installationen.
Hvis det ikke kan hjælpe kan det være fordi der er en bad master record på HD'en. Har et tool der fuldstændig renser HD'en, men prøv ovenstående først.