Avatar billede r-bj Nybegynder
02. maj 2000 - 18:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af Grønlandsk portal

Hejsa

Vi er to brave gutter der har givet os ud på det store vovestykke at lave en portal for grønland.

Vi er nu nået så langt at vi har lagt den ud til "beta test" dvs den er tilgængelig men den officielle åbning er det endnu ikke.

Vi vil gerne hvis folk herindefra gider kigge forbi og evt. mail til os med gode råd og kommentarer på igloo@igloo.gl

Adressen er: www.igloo.gl, så vil vi til gengæld give 100 point til den mest konstruktive ide, svar eller kommentar der måtte komme, men please send jeres ideer til os på e-mail også da vi tjekker den en del oftere end vi kigger på eksperten.dk
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. maj 2000 - 18:20 #1
Framen er lidt forvirende.
Der er mange links! Lav et nogle "vigtigere" Links med ander font størelse.

Lav en beskrivelse af siden. Hvad er formålet? Hvad kan jeg finde?

[konkurrence][Iglosider][information]og[kontakt] --.. teksten rykker sig ?

Portalen er generelt MEGET langsom, selvom jeg sidder bag et kabel-modem(1 Mbit)! Det må være håbløst for et 28.8/33.6 modem.

Hvordan kommer jeg tilbage til startsiden?

Chat-siden gik ned (efter at have ventet laaang tid!)

mvh. Mads Østerby

Avatar billede fico Nybegynder
02. maj 2000 - 19:21 #2
Avatar billede fico Nybegynder
02. maj 2000 - 19:31 #3
Minder meget om nogle andre søgeside.....altså et meget enkelt design....., men også meget kedeligt !
Denne chat er meget kold.....den køre hele tiden kold....desuden er det en dum ide at bruge JavaApplet som chat.
Men ellers 8@13

x4all_dk >> det med teksten rykker sig.....hvad mener du der ?
DEn står helt stille !
Avatar billede cool-wil Nybegynder
02. maj 2000 - 20:31 #4
det har indtil vidre taget mig mindst 2 min at komme inde med et 33,6 modem, det er lidt for langt tid selv for en normal website....
Så tag at få lavet jerest grafik lidt mindre, men ellers en meget fed side*ss*

6@13 da siden er for langtsom...
Bare lige det
cool-wil/
Avatar billede r-bj Nybegynder
02. maj 2000 - 20:49 #5
fico>>>

Det var rigtigt nok at tektsten flyttede sig på et tidspunkt, men efter han havde sendt os en mail, rettede vi det lille problem, så den var god nok........

Hvad angår hastigheden så skyldes det at den eneste internetudbyder heroppe kun har sikret sig 750 kbit forbindelse ind i landet, og da der er mange heroppe der henter programmer ned udefra er der ikke meget plads på den linje. Vi har testet hastigheden på siden heroppe og den fejler ikke nogt internt.

Tak for kommentarene

håber der komme flere
Avatar billede martin100 Nybegynder
03. maj 2000 - 14:06 #6
flot arbejde vil jeg mene ...bliv ved med det...!

mvh/

Martin Mortensen
2MWebdesign.dk
Avatar billede prodic Mester
03. maj 2000 - 14:09 #7
Nu skriver i godt nok, at i heller vil have det på mail. Det er jeg altså for doven til.

Som det er nævnt før..den er meget kold(ja ja jeg ved godt at Grønland er kold).
Der mangler nogle farver i siderne for at fange en noget mere. "Midten" på gerne være hvid, men der mangler noget i siderne.

Og den Top Frame med Linksne til Chat/Email etc. De ikoner smid dem væk, de stinker af amatør. Og det ser ikke fedt ud at man kan scrolle reklamen væk under en frame.

Jeres Skrifttyper skal være ens og have den samme str. ALtså alle overskrifter skal have den samme alt tekst den samme etc.
Tag bare et kig på forsiden(især skriften) og så på Igloo-sider igen skriften, der er alt for stor forskel.

Men lav de små ændringer, så skal det nok blive helt godt. Og fedt navn og god ide.

</Prodic>
Avatar billede r-bj Nybegynder
04. maj 2000 - 15:39 #8
Ja som i nok kan se blev de point fordelt........

Det skyldes at vi egentlig syntes x4all_dk skulle have dem alle (da han svarede hurtigt OG brugte EMAILEN ;-))

men samtidigt syntes vi også at vi kunne bruge prodic's kommentarer til noget

håber det er i orden med fordelingen
Avatar billede prodic Mester
04. maj 2000 - 18:19 #9
Den er fin med mig. Måske skulle jeg overveje det med dovenskaben igen.
Avatar billede r-bj Nybegynder
04. maj 2000 - 19:39 #10
prodic>>> Det kunne der måske være noget om......

Noget helt andet er at vi overvejer at lave endnu et spørgsmål inden vi laver den officielle åbning, blandt andet fordi vi håber lidt på at i gider kigge igen når vi har lavet de ændringer som i blandt andet er kommet med, så vi kan få lidt input på forbedringerne.

Avatar billede prodic Mester
04. maj 2000 - 20:43 #11
Det lyder som en fornuftig ide.

Så må jeg lige få spist noget GinSing, så jeg får noget mere energi.
Avatar billede m0f0 Nybegynder
09. maj 2000 - 19:39 #12
flot arbejde vil jeg mene ...bliv ved med det...!