Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 19:23 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Opsætning af Brænder og CD-Rom ?

Hvilken opsætning af Brænder og CD-Rom er den optimale ?

Jeg har i skrivende stund CD-Rom som master på sekundære og Brænderen som slave på samme.
Jeg oplever dog at Bufferen løber tom gentagene gange under en kopiering.
Har dog Burnproff så det betyder ikke noget i den forstand - men det betyder at jeg langt fra kan brænde så hurtigt som det ellers skulle være muligt.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
21. januar 2002 - 19:25 #1
Jeg ville sætte brænder på som Sekundær Master, med Harddisk som primær master, og cd-rom drive som enten sekundær eller primær slave. CD-rom som slave, fordi dataoverførslespålideligheden ikke har så stor betydning.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. januar 2002 - 19:27 #2
Prim. master : C:
Prim. slave : brænder
Sec. master : HD 2 ?
sec. slave : cd-rom
Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 19:31 #3
HD og CD-Rom på samme controler - er det skidt ?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. januar 2002 - 19:32 #4
Nej , ingen problemer der.
Avatar billede klatten Nybegynder
21. januar 2002 - 19:36 #5
cd og brænder skal bare ikke på samme controller, når du laver on-the-fly kopiering!
Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 19:42 #6
Oki. Men er det ikke lidt et valg mellem det ene eller det andet.
Hvis CD og Brænder sidder sammen så bliver on the fly sløvt - men hvis HD og Brænder sidder sammen, er det så ikke samme resultat ved brænding fra HD ?

Hva\' med :
Prim. master = HD
Prim. slave = CD-Rom

Sec. master = Brænder
Sec. slave = ingenting

Så er der no problemo i forbindelse med on the fly - men hvad med afvikling af spil når HD sidder sammen med CD-Rom ?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 19:45 #7
Husk at aktivere DMA på både diske og cdrom/brænder-drev. Ellers kan du få problemer, hvis din brænder kører 12x eller højere.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. januar 2002 - 19:48 #8
Dit eget forslag er helt ok.
Det kan være hip som hap , bare brænder og cd-rom ikke er på samme kanal når der skal brændes \" on the fly \".
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 19:50 #9
Hvis du aktiverer dma, vil du sandsynligvis slippe for buffer underrun.
Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 20:02 #10
Okay - ved at lytte lidt til jer alle har jeg besluttet at prøve med den opsætning jeg har angivet. Takker for alle de venlige råd :-)
Avatar billede wacky1501 Nybegynder
21. januar 2002 - 20:03 #11
Efter mine forsøg har jeg selv fundet ud af at det bedste hos mig er:

Primær Master = HD
Primær Slave  = eventuelt 2. HD

Sekundær Master = Brænder
Sekundær Slave  = Cd-Rom

Sådan skulle det vidst virke bedst !!
Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 20:05 #12
Fordeler pointene sån\' lidt efter hvor meget i har deltaget.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. januar 2002 - 20:07 #13
Takker for point.              :)
Avatar billede wacky1501 Nybegynder
21. januar 2002 - 20:18 #14
Jeg kan desværre ikke forstår at du afviser mit svar.
Men jeg har en del gange installeret en brænder og altid bedst virket på min måde !
For hvis man laver Cd kopiring så ligger den først det hele ned på HDen og bagefter brænder den og hvis man brænder far HDen så er det jo perfekt !!!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. januar 2002 - 20:28 #15
>>>>>> wacky1501>>> Den opsætning du beskriver er den que questo allerede har og har problemer med!.
Avatar billede que_questo Nybegynder
21. januar 2002 - 20:30 #16
wacky1401 > Det skyldes at dit svar er kommet imens jeg har siddet og fordelt point og ikke har set dit svar.

Desuden har jeg ikke kunnet bruge det til noget, da du ved at tjekke med mit spørgsmål vil se at dit svar er nøjagtig samme (eller tæt på)opsætning som den jeg netop gerne ville ændre på.
Avatar billede summer Mester
21. januar 2002 - 20:48 #17
que_questo, jeg ser først dette spm/sv nu.Prim. master = HD Prim. slave = CD-Rom
Sec. master = Brænder Sec. slave = ingenting
Det er en smaddergod connection.