Avatar billede kludedukken Nybegynder
21. januar 2002 - 18:35 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Omdøbe drev ? - Hvordan ?

Kan man ikke omdøbe sit CD-Rom og Brænder på samme måde som man kan omdøbe sine Diskdrev/partitioner ??

Jeg finder det irriterende at begge drev hedder \"CD\" i \"Denne Computer\"

Der ligger Win2K Proff. på maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 18:37 #1
Så vidt jeg ved, er dette desværre ikke muligt, da drevet får sit navn fra den cdrom, der ligger i det.
Avatar billede disable Nybegynder
21. januar 2002 - 18:40 #2
Du kan kigge i egenskaber for drevet.. Der er det muligt at ændre drevbogstavet...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
21. januar 2002 - 18:40 #3
ufc > Ja, når der ligger en CD-Rom i drevet får det dennes navn/titel. - Det ved jeg.

Men uden CD-Roms i drevense står der ex. \"CD(G:)\" og det er der jeg gerne vil ændre det.

Til ex. Brænder(G:) osv. - Så der er en klar forskel på drevene så andre brugere ummidelbart kan se forskel.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
21. januar 2002 - 18:42 #4
kratfuskeren > Jep, men det hjælper jo ikke på problemet. Der vil stadig stå \"CD\" som drev, bare efterfulgt af et andet drev bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 18:43 #5
Kludedukke-> som sagt er det, så vidt jeg ved, ikke muligt at navngive disse drev.
Avatar billede disable Nybegynder
21. januar 2002 - 18:44 #6
Nu fik jeg vist lige svaret hurtigt nok.. *GG*

Jeg har selv prøvet at ændre drevbogstaverne samt etiketter på en 2K maskine. Og det fungerer på samme måde, som når du navngiver f.x. dine harddiske.

Avatar billede goulduck Nybegynder
22. januar 2002 - 21:06 #7
Ændre drevbogstaverne til R: (Read) og W: (Write) :-)
Avatar billede mrlaske Nybegynder
25. januar 2002 - 09:59 #8
Gå ind i "Manage" under "Denne Computer og" klik på "Diskhåndtering". Højreklik på på de drev du vil ændre bogstavet på og klik på "Skift drevbogstav og sti".
Nu kan du ændre det til hvilket bogstav det skal være, så længe det ikke er i brug. Men pas på, for hvis du har programmer eller spil som kræver at CD-rom'en er i, så kræver de, at det er fra det cd-romdrev med det bogstav, som du installerede det fra.
Dette kan dog omgåes ved at fikse lidt inde i regDB, men det er en helt anden historie.