Avatar billede rikkine Nybegynder
21. januar 2002 - 17:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ICQ spørsmål

Jeg har et spørgsmål ang. ICQ.
Jeg kører adsl pro@cces og jeg kan godt sende filer men jeg kan ik modtage! Jeg sidder ik bag en firewal!
På min icq står der:
Establishing filedirect session to X
Dem som sender filer til mig siger at der står flg:
Can\'t Establish Connection.
Jeg kan godt sende filer men jeg kan ik modtage!
Nogle der har en løsning..
Jeg kører med ME.
Hilsen
Rikkine
Avatar billede smiske Nybegynder
21. januar 2002 - 18:40 #1

Et gæt ville være at din Router ikek forwarder den port som ICQ bruger til din computer.
Det vil sige at når andre prøver at sende til dig ved din Router ikke hvor den skal sende filen hen.
En løsning ville være at finde ud af hvilken port ICQ bruger, og så få TDC til at hjælpe dig med at få den forwardet til den computer du sidder ved :o)

//Henrik
Avatar billede rikkine Nybegynder
21. januar 2002 - 18:57 #2
Hmm er der ik andre løsninger????
Avatar billede rikkine Nybegynder
21. januar 2002 - 19:01 #3
Hmm hvorfor kan jeg så modtage og sende filer til andre putere der er i huset??
Avatar billede k6smash Nybegynder
22. januar 2002 - 22:31 #4
Fordi routeren kun blokker trafik ud ad til, og derfor kan du sagtens sende internt. - Jeg kan fx sagtens sende mellem mine, selvom portene kun er forwardet til 1 af dem, og det er kun den der kan sende/modtage ud af huset.
Avatar billede angel82 Nybegynder
24. januar 2002 - 13:00 #5
Hvem har du adsl hos???

Angel82