Avatar billede jahn Nybegynder
21. januar 2002 - 17:35 Der er 1 løsning

Problem med SB Audigy og Gamevoice

Jeg kører WindowsXP Pro Dansk, men jeg kan ikke få gamevoice til at køre med mit Audigy lydkort. Jeg har prøvet alt. Opgradet/downgradet driverne til audigy. Afinstalleret og geninstalleret det. Opdateret gamevoice. Men hver gang får jeg samme fejl. Under lydtesten når man skal starte gamevoice, stopper den i starten og siger min lydhardware ikke kan afspille lyd. Men det kan den altså. Og har ikke andre problemer med Audigy. Jeg ville blive meget lykkelig hvis noget kunne komme med en løsning. Btw, driverne jeg bruger til Audigy nu er de nyeste released idag.

På forhånd tak!
Avatar billede jahn Nybegynder
21. januar 2002 - 17:50 #1
Fandt selv ud af det. Sorry!

Her er løsningen til andre med samme problem :)
Det virker!

Someone on the forum posted a suggestion and I have confirmed that it works on a PC here:

In the Audio Tab of the Sounds.. Applet, click on \"Advanced\" under the Playback device and then click on \"Performance\". Lower the H/W acceleration to the second notch from the bottom (the lowest setting gave me an error message but others said it worked) and then run the hardware test under \"Voice\" in the Sounds... Applet. After this test completes, you should be able to start Gamevoice. Afterwards, you can put the H/W acceleration back up again and it still works.

Thanks to the forum user who posted this (I can\'t find the posting just now). I have passed this on to our developers and we will probably have to liaise with MS to work on a more elegant solution.

Regards,

Dave