Avatar billede blackie Nybegynder
21. januar 2002 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er der jobmuligheder med et Cisco Certified Network Associate CCNA?

Jeg søger oplysninger/dokumentation omkring jobmulighederne med et CCNA certificering, sort på hvidt.

Jeg har en del i forvejen: Informatik ass. fulgt 3 semestere af datamatiker udd., IT administrator i netværk, mange års selvlært erfaring, men kan stadig ikke se nogen jobmuligheder.

Vil gerne overbevises om en CCNA certificering kan hjælpe mig?

Avatar billede - Nybegynder
21. januar 2002 - 16:49 #1
Hvis det er med henblik på at få arbejde tror jeg du vil være bedre stillet med en færdig datamatiker udd. Du mangler kun 1 semester + hovedopgave, så hvorfor ikke ofre 3/4 år på den.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
21. januar 2002 - 16:56 #2
CCNA cert hjaelper ikke ret meget! Den er ret nem at gennemfoere.
Avatar billede blackie Nybegynder
21. januar 2002 - 17:06 #3
Jeg kan ikke se nogen bedre mulighed med datamatiker udd., da der ikke er nogle job at få, man kan kun lidt af hvert af det hele, men ikke specialist i et bestemt område.

Jeg vil gerne specialisere mig indenfor netværk, drift, installation og konfiguration.

Avatar billede urania Nybegynder
21. januar 2002 - 20:46 #4
Ja, hvis du vil være netværksnørd er datamatikeruddannelsen nul værd.
Avatar billede blackie Nybegynder
21. januar 2002 - 21:44 #5
Hvad er så noget værd?
Avatar billede bjd Nybegynder
21. januar 2002 - 21:55 #6
Jeg har en datamatikeruddannelse, og bnegyndte at arbejde som programmør, men efter 4 måneder kom jeg over i sikkerhedsafdelingen, så man kan meget med en datamatiker-uddannelse. :o)

Jeg kan desværre ikke pverbevise dig om at en CCNA certificering kan hjælpe, men den vil helt sikkert ikke forringe dine chancer.

Sommetider kan det være svært at specialisere sig i en uddannelse, det kommer ofte først når man begynder at arbejde, især når det er lidt mere specielt, og ikke bare Internet-designer eller programmør.
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 12:21 #7
Jeg få mange henvendelser fra firmaer der søger certificerede folk:
Cisco, Novell, MS, osv.  MEN de søger også folk med AFSLUTTEDE UDD +
certif!--dvs certif. alene er ikke nok!
Avatar billede agony Nybegynder
27. januar 2002 - 01:26 #8
jeg fik da job som datamatiker efter kun to ansøgninger så der er da jobs at få hvis man gider komme i omdrejninger.
Har selv en halv CCNA og ja den er faktisk ret nem, men det er min opfattelse at den er bedre end intet.
Avatar billede blackie Nybegynder
29. januar 2002 - 08:30 #9
Ingen dokumentation ØV, jeg lukker.
Avatar billede pkriken Nybegynder
14. december 2010 - 15:58 #10
har du prøvet Technojobs?
Der er et godt job for IT Systems Engineer - AD, MCSE 2008, CCNA / ICND, tror jeg, at de betaler noget som £ 45.000