Avatar billede soldier007 Nybegynder
02. maj 2000 - 12:58 Der er 13 kommentarer

Special Textbox

Jeg tænke om der ikke fandtes en texbox der både kan have forskellige farver på teksten,  skiftevis bold og ikke bold, og skifte vis understreget og ikke undtreget (som rich textbox) men så skal den også kunne have forskellige TEKST baggrunde (ikke textbox baggrund) ...
Da den skal bruges til en slags syntax highlight, skal den helst være som rich edit box, med at man skal markere teksten og så vælge .....
Håber det findes :D
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
02. maj 2000 - 14:58 #1
Jeg mener at kontrollen "Rich textbox" kan klare de problemer
Avatar billede soldier007 Nybegynder
02. maj 2000 - 15:15 #2
Den kan ikke klare tekst baggrund, og så skal det helst ikke gøres på den måde som den gør det - der skal man jo først vælge en tekst der skal markeres og så skrive hvad den markerde tekst skla have a farve bold og understrebget :/
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2000 - 19:01 #3
Jeg tror det bedste at gøre vil være at lave noget trick med to RTF boxe hvoraf den ene bare er en Dummy der bliver brugt til at vise når den anden "loader" (makerer, farver etc.) hvor den så er "visible = False" ...

Jeg kan godt lave et eksempel hvis du vil ...
Avatar billede vbghost Nybegynder
02. maj 2000 - 23:46 #4
Jeg har en anden problem... indsættelse af billede??
Avatar billede soldier007 Nybegynder
03. maj 2000 - 12:30 #5
Det ved jeg godt, men det var jo ikke det der var problem - jeg se om der fandtes en komponent der både understøttede det som rich textbox gør , men at den OGSÅ kunne give forskellige dele af teksten en bagrundsfarve - alætså ikke hele boxen, kun noget tekst. Det der med at det skal markeres og det er jo ikke et problem, det ville bare være dejligt hvis det kunne undgås helt, for det er lidt for langsomt synes jeg
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
03. maj 2000 - 12:56 #6
Hvorfor gemmer du ikke bare hele indholdet af teksten i en streng som du herefter cyckler igennem en For Next Løkke - hver gang den støder på et match (brug Mid til dette)) så maler du med en farve ...
Avatar billede soldier007 Nybegynder
03. maj 2000 - 19:09 #7
Jammen det er jo tekst bagrunden jeg skla bruge - jeg vil have navnet på en komponent der understøtte det, eller hvordan man får richtextbox til at understøtte det ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. maj 2000 - 20:38 #8
Hvis ikke du kan find en control der kan det du vil have den til at kunne, kan du jo altid (ligesom så mange andre, mig selv inkluderet) begynde at lave en selv!
Avatar billede soldier007 Nybegynder
04. maj 2000 - 19:42 #9
Ja det ved jeg, men så bliver jeg jo nød til at starte helt fra bunden med en tekstbox ? skal man så starte med  en billed komponent som picturebox .. eller hvad ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. maj 2000 - 19:57 #10
Jeg ved det faktisk ikke ...

Det kan måske også være du kan finde noget SubClassing code der kan gøre det for dig, men jeg tror det ikke selvom du næsten kan SubClasse til at gøre ALT.
Avatar billede soldier007 Nybegynder
05. maj 2000 - 16:18 #11
Hehe - ja jeg aner bare ikke noget som helst om subclassing :/
men jeg vil da prøve at kigge efter det - om jeg kan finde et eksempel
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2000 - 17:21 #12
Jeg aner heller ikke en disse om SubClassing udover at det er B E S V Æ R L I G T!!! Og det tager tid at få det til at køre rigtigt..

Avatar billede nicksos Nybegynder
25. februar 2002 - 20:17 #13
vis du har flash kan du lave det der i  MåSkE?