Avatar billede engberg Juniormester
02. maj 2000 - 10:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vb5 og acces db?

Hejsa

Kan jeg som i ASP oprette en forbindelse mellem vb og en acces database?

Hvordan gøres det?
Jeg skal ikke kunne skrive i den - kun læse fra den.
Avatar billede paludan Nybegynder
02. maj 2000 - 15:29 #1
Du kan sagtens for fat i en access database fra vb med RDO, DAO eller ADO.

No problem !

Virker nogenlunde på samme måde som i ASP !

h Thomas
Avatar billede engberg Juniormester
02. maj 2000 - 16:21 #2
Lidt mere uddybende tak..... :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2000 - 19:12 #3
På følgende adresser kan du finde information om brug af data kontrollen og hvordan du bruger databaser i VB.

Hele sitet
http://www.vbweb.co.uk/

Direkte til database sektionen
http://www.vbweb.co.uk/topics/databases.htm
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2000 - 19:13 #4
Du kan muligvis også finde noget brugbart på

http://www.vb-helper.com/HowToAdv.htm
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2000 - 19:15 #5
og måske noget her

http://vbwire.com/search.asp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2000 - 19:35 #6
Her er noget du HELT sikkert kan bruge.
Det er noget jeg fandt i forbindelse med at optimere ens programmer, hvor der var en lille "artikel" vedr. SQL vs. DAO og der var kode der viser hvordan du åbner og læser (sikkert også skriver) fra/tile en database.

Jeg synes det er dumt at poste koden her, så jeg har uploaded det til en tekst fil på:

http://www.tdaugaard.dk/vb_db.txt
Avatar billede engberg Juniormester
02. maj 2000 - 20:16 #7
Tak, men når jeg forsøger at åbne min database (som er access 2000) i VB5, så skriver den "Unrecognised database format!". Hvad er nu det for noget fis!???
Avatar billede engberg Juniormester
02. maj 2000 - 20:36 #8
Alright, jeg tror det virker med en access 97 db - men jeg kan sku' stadig ikke få skidet til det!!

Nu er det noget med de her linier der er galt!
query = "SELECT * FROM OpgTabel & ORDER BY Emne"
Set rsInfo = dbOpgaver.OpenRecordset(query, dbOpenSnapshot)
Avatar billede engberg Juniormester
02. maj 2000 - 20:38 #9
Jeg skal bare bruge et helt nede på jorden eksempel uden så meget andet.... åbne en database og trække et felt ud af den til en label.caption......
Avatar billede paludan Nybegynder
03. maj 2000 - 07:40 #10
query = "SELECT * FROM OpgTabel & ORDER BY Emne"

Jeg tror bare du skal unlade & tegnet i denne linie så virker det !

Håber jeg !

H Thomas
Avatar billede engberg Juniormester
03. maj 2000 - 08:16 #11
Tak fr det - nu virker det sku!
Avatar billede engberg Juniormester
03. maj 2000 - 08:18 #12
Hvorfor kan jeg ikke vælge advanceret pointfordeling?????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. maj 2000 - 08:39 #13
Hmm .. kan du ikke det ??
Skod ... ellers så kan du give en af os det hele og så kan vi dele dem..
Avatar billede engberg Juniormester
08. maj 2000 - 13:11 #14
Jeg kan stadig ikke bruge advanceret - hvad faen er der galt???

Jeg accepterer selv og opretter et spørgsmål til hver af Jer med 30 - ok?
Avatar billede engberg Juniormester
08. maj 2000 - 13:12 #15
nu kan jeg bruge avanceret - Paludan havde ikke svaret før... LAV LIGE ET SVAR PALUDAN!