Avatar billede tanis Nybegynder
02. maj 2000 - 07:17 Der er 10 kommentarer

Flytte musen og få den til at klikke?

Er det muligt via JavaScript at få musen til at flytte sig, og trykke på et object. Jeg ved, at det er muligt, at lave focus, men musen skal altså flyttes med, og efter et stykke tid, skal den selv trykke på linket / knappen / billedet?
Avatar billede steffen Nybegynder
02. maj 2000 - 08:10 #1
(forhåbentligt ikke! .-))
Avatar billede doeleman Nybegynder
02. maj 2000 - 09:41 #2
Hmmm, forstil dig at gå ind på en hjemmeside og så begynder musen at bevæge sig :-) Mon ikke du mener markøren ?!?

Jeg er temmelig sikker på, at du ikke kan få markøren til at bevæge sig (heldigvis).
Avatar billede steffen Nybegynder
02. maj 2000 - 10:14 #3
*g*
Avatar billede dar Nybegynder
02. maj 2000 - 13:41 #4
Ja, det ville da være meget grineren at skrive format c: /q/u på en side, få musen til at markere det, højre-klikke, kopiere, trykke på startknappen, trykke på kør, højreklikke, sætte ind og trykke på OK...
Avatar billede dar Nybegynder
02. maj 2000 - 13:44 #5
OK - spøg til side: DA MAN VILLE KUNNE LAVE EN MASSE LORT MED MUSEN (HVIS MAN KUNNE) VILLE DET JO IKKE VÆRE SÆRLIG SMART - DERFOR KAN DU IKKE!! men du kan jo altid lave en activex-ting der kan flytte musen, og så signere med ms.
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2000 - 14:45 #6
<ole>

Hvorfor er det nødvendigt musen følger med?
Prøv mere præcist at forklare, hvad du vil - og hvorfor.

/Vh
</bole>
Avatar billede tanis Nybegynder
02. maj 2000 - 19:07 #7
Tja, der er flere årsager :)

Kan godt forstå, at i laver lidt grin med det, det ville jeg sikkert også selv have gjordt, jeg vil bruge det til undervisnings brug, det skal faktisk slet ikke kører på en server, men i et privat netværk.

Kunne selvfølgelig lave det i en kombination af JS & ASP, men så kan eleverne ikke se hvad fremgangs måden :)

For det andet, så kan det bruges til alle de der bannere som betaler end for at være online, desværre kontrollere de om musen flytter sig, og om der bliver klikket engang imellem :)

Dog primær undervisnings brug :)
Avatar billede doeleman Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:18 #8
tanis >> Vil du venligst lukke dette spørgsmål :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. februar 2001 - 17:28 #9
dar gav svaret. lav det med activeX. Der er der ingen mamby-pamby security restriktioner.
(mod MS activeX kan ingen vide sig sikker)

Men er du sikker på du ønsker at vise dine elever hvordan?

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. oktober 2001 - 20:15 #10
Der er forresten et program  netOpschool der vist er lige det du leder efter. Du kan ikke blot overtage elevernes skærme, du kan også vis dem allesammen din egen hvor din mus naturligvis gør som du snakker om imens.

http://www.crossteccorp.com/netopschool/

mvh JakobA