Avatar billede zoene Nybegynder
21. januar 2002 - 01:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

lokal ip-connection

Jeg har adsl via router og en switch, og jeg har 2 computere tilsuttet. Men den tredje computer kan ikke finde den rigtige ip og det rigtige Gateway af sig selv!
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:07 #1
Avatar billede zoene Nybegynder
21. januar 2002 - 01:20 #2
noget bedre måske?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:31 #3
Ja, hvis du fortæller hvilken udbyder, og hvilket abonnement du har.......

1) har du prøvet at pinge din router
2) har du prøvet at sætte den op manuelt
Avatar billede zoene Nybegynder
21. januar 2002 - 01:31 #4
jeg har opasia netexpress
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:34 #5
1) har du prøvet at pinge din router
2) har du prøvet at sætte den op manuelt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:35 #6
3) hvilken IP-adresse har din router
Avatar billede zoene Nybegynder
21. januar 2002 - 01:36 #7
1) den kan ikke finde routeren
2) ja det virkede ikke!
3) 192.168.1.1
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:39 #8
4) kan du pinge de andre computere i netværket
5) prøv at bytte kablet ud med en af dem du er helt sikker på virker

Husk ikke at acceptere svar før du er færdig med spørgsmålet
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2002 - 01:43 #9
Jeg skal i seng nu.....jeg skal til eksamen imorgen...

Uddrag fra rapporten som jeg skal op i:

Trin til testning af netværk:
1.    Inddel netværket i logiske og funktionelle enheder.
2.    Vær opmærksom på eventuelle symptomer
3.    Udfra eventuelle observerede symptomer – fastlæg hvilken sandsynlige enhed det kan være galt med
4.    Test yderligere den sandsynlige enhed med diverse hjælpemidler for at fastlægge fejlen.
5.    Hvis det viser sig at ovennævnte enhed ikke er fejlbehæftet, fortsæt med næste sandsynlige enhed.
6.    Når den fejlbehæftede enhed er fundet – hvis mulig, ret fejlen.
7.    Er det ikke mulig at reparere fejlen, skal enheden erstattes.

Nyttige redskaber til testning af netværk
IEEE og EIA/TIA har udviklet standarder som kan være nyttige at anvende når et netværk skal testes fra bunden. De indhentede oplysninger gemmes og dokumenteres, og man har så et udgangspunkt for et netværk som arbejder på et acceptabelt niveau – kaldet ”baseline measurement”. Dette redskab kan være nyttigt i fremtiden, opstår der fejl og nedbrud, har man et standarddokument at vende tilbage til.
En af mulighederne er at anvende en kabeltester for at fastslå at kablet imødekommer IEEE og EIA/TIA-standarder.
Kabeltester giver et overblik over netværkets ydeevne (capability), og kan klarlægge følgende punkter:
·    Fastslå afstand på forskellige kabler
·    Lokalisering af dårlige forbindelser
·    Udarbejdelse af ”wire maps” som kan være nyttige mht. crossed pairs, signal attenuation, near-end crosstalk, split pairs, måling af støj, og sluttelig at ”opdage” kabler som er gemt i murværket.
Afstanden på de forskellige kabler er en meget vigtig måleenhed, for stor afstand vil betyde forringelse at signaler (Signal degradation)/EIA/TIA-568A.
Avatar billede zoene Nybegynder
21. januar 2002 - 01:49 #10
4)nej
5)det virker stadig ikke!