Avatar billede westlife Nybegynder
20. januar 2002 - 19:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

undermapper fx. www.navn.dk/undermappe

Jeg kører med Apache server.
Jeg kan ikke lave undermapper.
Jeg har ikke fast ip, men kører med http://dyndns.dk.
og har et domæne http://www.mlz.dk, som er sat til at blive plejet af Struer.net. Jeg kan ikke lave undermapper fx. www.mlz.dk/navn, eller bare www.mlz.dk/index.html.

Hvorfor? - Jeg har mange point at give af...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
20. januar 2002 - 19:48 #1
en undermappe?

Hvis du har din side liggende i c:\\inetpub\\mlz.dk

så laver du bare en mappe: c:\\inetpub\\mlz.dk\\undermappe

og så er den klaret
Avatar billede Noone Nybegynder
20. januar 2002 - 20:02 #2
Her er koden fra www.mlz.dk

<frameset ROWS=\"*,0\" FRAMEBORDER=0 BORDER=0 FRAMESPACING=0>
<frame SRC=\"http://dynamic.dyndns.dk\" NORESIZE>
</frameset>

Altså det er bare en frame. Det er klart det ikke virker. Du skal have DNS servern til at pege MLZ.dk til din dyndns.dk adresse.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
20. januar 2002 - 20:11 #3
he, så langt havde jeg ikke tænkt, bare glem mit svar
Avatar billede westlife Nybegynder
21. januar 2002 - 14:19 #4
jamen den peger på http://dynamic.dyndns.dk ?
Avatar billede Noone Nybegynder
21. januar 2002 - 14:57 #5
Via en FRAME, det virker ikke.

Du skal have en CNAME record for www.mlz.dk til at pege på dynamic.dyndns.dk

Eller i BIND8 sprog

www.mlz.dk.    IN    CNAME  dynamic.dyndns.dk.

Ellers virker det ikke som du ønsker.
Avatar billede westlife Nybegynder
21. januar 2002 - 15:35 #6
hallo det er fandme dårligt, jeg har ikke accepteret et svar fra food4u.dk, hans svar var noget så dårligt !
Avatar billede westlife Nybegynder
21. januar 2002 - 15:35 #7
hvordan nærmere chanoa? så skal du nok få point
Avatar billede Noone Nybegynder
21. januar 2002 - 19:28 #8
Smid dine point i skraldespanden eller noget jeg gidder ikke ha\' dem.

Du skal kontakte fimaet der hoster dit domæne, og få dem til at oprette en CNAME record der peger på din DYNDNS addresse. Eller hvis du benytter dig af den alternative løsning neden under, skal du bede dem om at opsige dit abbonement.

Så du skal altså ringe til Struernet, og bede dem om at foretage ændringnen.

Alternativt, kan du benytte dig af gratisDNS.dk, der kan du styre det hele selv, og det er ret nemt at bruge, det kræver at du redelegere dit domæne til gratisdns.dk men det har de en form på deres side der hjælper med.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
22. januar 2002 - 21:12 #9
takker for point